Gravsten på plats.

2013-10-02 @ 22:33:00
Min vana trogen, då jag idag passerade kyrkogården, tittade jag ut genom bilfönstret åt mammas grav till..
..och tyckte att det såg annorlunda ut, men tänkte att jag i farten måste ha missat mammas plats och tittat bredvid.
Ett par timmar senare passerade jag igen, och då hade det blivit mörkt.
Ser att ljuset jag tände i förrgår fortfarande brinner..framför gravstenen.
Gravstenen??
Nej men....,missade jag mammas grav igen??
Men stenarna runt om hennes grav är ju så höga..?
Stanna bilen!! Jag måste titta till mammas grav.. och jo den såg annorlunda ut!!
Korset var borta, hennes sten hade nu kommit och satts på plats.
 
När jag än senare, återigen, passerade på väg hem från en kompis och stannade till för att tända ett nytt ljus, kommer där en mörk bil och svänger in på kyrkans parkering..
Oj, tänker jag. Är det fler än jag som springer på kyrkogården i kolsvarta mörkret..?
Ut ur bilen kliver min äldsta syster, som på beställning ♥ så slapp jag gå ensam på den mörka kyrkogården. Tillsammans tänder vi ljuset för mamma.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åhhhh va fint 💗💗💗

Svar: Tack!! ♥
5underbarabarn

2013-10-07 @ 22:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback