In a strange mood..

2013-03-23 @ 00:38:51
Är lite off pist faktiskt.
 
 
Inte speciellt glad, lycklig eller fredagsmysig... Nä, jag känner mig less och le!!
Dagen började bra, om än i tidigaste laget, men sen gick inget efter planerna.. at all.
Kan ha att göra med att någon, som ingick i planerna inte är speciellt planerande eller har riktig koll på vare sig,
sig själv eller andra...
 
Ogillar starkt  när människor som går ifrån och inte vill lyssna på vad andra har att säga.. då det, de vill säga,
inte överensstämmer med vad de andra vill höra.
Såna som inte lyssnar eftersom de redan tror sig veta vad den andre vill säga. Bläää!!
 
Just nu känner jag ett behov av att träffa vänner och umgås utanför familjen.
Tanka lite energi och få perspektiv på saker och ting. Se och höra annat än sitt eget hem med gnat och tjat.
 
Biobesöket gav mig just detta!!!
Det var trevligt att träffa Ann som jag så sällan träffar nu för tiden.
Och det var trevligt att se nåt annat än högar av tvätt, dammtussar och allt annat som kräver åtgärder.
Något som vi såg , och som man kanske kan fundera över var detta...
 
Pastellfärgade cyklar med en massa blommor..?
Något säger mig att någon har för mycket fritid och för lite att göra..
Är det sådant man sysslar med om man inte har häcken full??
 
Men som sagt så var det jättekul att träffa Ann även om jag som vanligt stressade på och hade bråttom hem :(
Tanken var att vi förutom att gå på bio skulle äta också.. Men med detta blev det lite si och så, för plötsligt hade vi 10-15 minuter på oss att äta.. och vart äter man då?
Jo på Gyllene Måsen, så klart!! :/
Upphetsande? Nää, inte direkt!!!
 
Filmen vi såg då? Jo det var förhandsvisningen av Croodarna.
En film om väldens första familj som ger sig ut på sitt livs resa efter att grottan de alltid bott i, rasar i ett skred som tvingar familjen ut på en lång vandring, för att söka skydd undan all sköns farligheter.
En faktiskt riktigt rolig film som vi såg på orginalspråket med bla Nicolas Cage, som gör rösten till pappan i familjen.
Min favoritkaraktär i filmen var den gamla mormordern. En skön, seg gumma som svärsonen hennes aldrig tappade hoppet om att hon skulle dö under någon av alla de stapatser de fick genomlida.
En helt klart sevärd film, även för oss över 7 år, som är åldergränsen på filmen :)
1 timme och 39 minuter lång är filmen.
 
Dagens höjdpunkt var nog skapandet av ett nytt recept. Nämligen ett på Oreo-cupcakes.
För de blev väldans mumsiga :)
Läckerbitar :)
Ska försöka hitta tid till att lägga in receptet här å det snaraste.
 
Nu ska jag krypa i säng och försöka sova lite mellan Noahs alla uppvak :).
Helt otroligt att den lilla raringen orkar vara så otroligt lycklig och tillfreds om dagarna, trots att han inte sover så bra. Önskar jag också hade lika lätt för det...
 
Är sugen på att smita iväg på en klädbytardag imorrn... Vore lite kul.
Men i helgen ska jag också hinna städa, sätta upp gardiner i köket och titta vidare på "De kallar oss mods-triologin" med Eric. Vi får se hur det blir och vad som prioriteras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback