Baka, baka liten (och stor) kaka

2013-03-19 @ 23:43:00
Igår var både Benjamin & Noomi hemma från skola och dagis.
Noomi för att hon är schemalagt ledig måndagar och fredagar och Benjamin för att han var trött och seg och önskade stanna hemma :)
 
Filippa kom på besök efter skolan och passade på att mysa med Noah, vilket både han och jag tyckte var härligt.
 
Noomi som fått, både ett bak-kit av mig, inhållandes en minispringform, en slickepott, en spritsflaska och en äggklocka, och ett förkläde med tillhörande huckle var sugen på att testa att baka nåt smarrigt.
Benjamin var för ovanlighetens (numera) skull också sugen på att baka. Så han fick låna min springform.
Kärleksmums/snoddas/mockarutor är ju gott tänkte jag, och vem säger att dessa måste bakas i långpanna för att sedan skäras till lagom stora fyrkanter..? Ingen.
Nej, det gick alldeles jättebra att baka dem i runda springformar.
Två bagare redo för att sätta igång :)
Att smörja formarna och bröa dem är både roligare och lättare med pensel och smält smör.
Att knäcka ägg hör till favoritbaksysslorna..
Favvobaksyssla nr 2, slicka redskap och skålar avlöstes av den minst skojiga baksysslan... nämligen väntan... på att kakan/kakorna ska bli färdiggräddad/e.
När de till sist var det, så blev det skoj igen. Breda på glasyr och strö över cocos.
Färdigt!! :)
Noah som tyckte det blev tråkigt när Filippa hämtats av sin mamma passade på att ringa och chitchatta lite med morfar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback