Söndagsnöjen

2013-04-15 @ 13:18:47
Igår var det härligt soligt och på-väg-mot-vårväder.
Jag tog Noomi & Noah och gick ut på promenad, innan lunch.
Vi kom väl inte så där överdrivet långt på vår promenad.. kanske..
Vi stannade först till hemma hos moster Tytte och pratade en stund, innan vi gick vidare till morbror Tomas där Noomi promt ville in och leka med William.
Mao en typ 10 minuterspromenad i ren gå-tid.. :)
Noah somnade ca 3 minuter in i den prommisen så man kan ju förstå att Noomi sökte annat sällskap.
Morfar var också hos Tomas i kombinerat bilmekarärende och lunchbjudning.
När det blev dags för Wille att sova middag så begav vi oss hemåt i solen :)
Noomi som hade spring i benen passade på att sringa av sig lite i på vägen, i diken och i skogen.
Vi gjorde ett stopp utanför Lotta och snackade lite med henne och med Maggan som precis kom hem :)
Noomis fina, billiga Nikesneekers var inte så bra som de är snygga, visar det sig, då de har en näst intill slät sula, som gör att så fort det ligger grus på asfalten (vilket det ju gärna gör så här på våren) så halkar hon omkull.
Jag tror jag hann räkna till 5 vurpor innan jag satte ner henne hos Noah i vagnen för att spara på hennes handflator och jeans :( Not so fun!!
Många människor ute i det fina vädret var det.
Vi hann heja både på Micke, Agneta och Dennis x 2 innan vi var hemma igen.
Noah, som vaknat utanför Lotta, hann med att njuta av värmen och bländas av solljuset han med, innan det var dags att gå in och äta och sova en stund.
Efter lunchen stack Benjamin upp till André och Edgar för att spela bandy med dem, The Bryggman boys och Laban. På så sätt fick även han som ratade promenaden, också känna på sol och mysväder.
Sen följde han med Laban hem och lattjade vidare i solen med svärd, pilar och annat skoj :).
Medan han var där så påbörjade jag målarremseri-och-spacklingsjobbet i trappen upp..
Det börjar ju liksom dra ihop sig till den stora rotationen här hemma.
Då vi alla ska byta rum och sängplatser.
Isac & Eric flyttar ut, Jessie flyttar ner, Benjamin tar Erics rum, Noomi Jessies och Jörgen, jag & Noah tv-rummet där uppe, som kommer att leta sig ner och återuppstå i mycket mindre format på nedre plan.
Sent ska den late vakna... eller om det kanske är så att jag t.o.m går i sömnen... och inte kommer att blir färdig i trappen överhuvudtaget.. ;)
Känner att jag borde fortsätta sätta remsor och spackla idag, men tror nog att jag kommer smita iväg till bandyn istället...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback