Kalas för Benjamin

2012-05-31 @ 01:03:16
Vi var en decimerad trupp som grattade Benjamin imorse... varken Isac eller Eric orkade pallra sig upp :/
Men eftersom vi är ett par stycken så blev det ändå skönsång( :P ) och presenter vid sängen.
Jordgubbstårta var beställt :)

Tre paket fick han öppna på morgonen. Lego super heroes gillades mest av de tre presenterna.

Kvickt hoppade han ur sängen så vi hann bygga lite lego innan det var dags för dagis. För idag ville han åka dit så han kunde bjuda kompisarna på födelsedagsglass :)
Medan han var där så åkte vi andra och handlade bullar och kakor till kalaset... För hör och häpna, denna gång bakade jag endast tårtbottnar!!?? Har helt enkelt prioriterat annat än bakning under en period :S
Men det fick gå det med! Ett kalas med endast köpebröd!!
När vi hämtat Benjamin på dagis så stannade vi vid brevlådan och hittade där ett paket från farmor & farfar :)

I paketet fanns....

..denna bok som Benjamin blev mycket glad för! Mycket gladare än han ser ut att vara på bilden :)
Storebror Andreas kom till Benjamins glädje vid 15-tiden medan resten av gästerna ramlade in runt 18.
(utom söta Lotta som kom strax efter klockan 8 :) rim på hög nivå)



Till släktkalaset hade Benjamin beställt en våningstårta.

Benjamin som tyckte att vi använt färdigt de lila ljusen satte dit ett grönt extraljus för att piffa upp tårtan :)











Noomi satte som vanligt färg på tillställningen.....

....och sig själv :)

Trots att presenten jag köpt via lekmer.se inte anlänt i tid till födelsedagen och kalaset :( så låg jag inte "rysligt"

(mamma, mest önskar jag mig en sån där radiostyrd bil som kan köra på land, i vatten och i snö OCH får jag inte en sån så ligger du RYSLIGT till!!! :D)


till, för Benjamin sa inget om att han mest av allt hade önskat sig den bilen och surade inte heller för att han inte fick någon.
Antar att jag istället kommer hamna på plussidan då han imorgon eller senast fredag får en försenad present :)

Mysigt med kalas med familj & släkt!!
Men som vanligt på sista tiden kommer jag på mig med att sitta i andra tankar och blir ledsen över att mamma inte kan vara med :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback