Twistcar

2012-06-05 @ 00:13:24
Denna dag började så uselt som en dag kan göra >.<
Och jag kan väl säga att den inte blev bättre ju längre dagen led tyvärr.
Att starta dagen på pisshumör gör att minsta motgång får det att bubbla i hela kroppen av ilska.
Och nästan alltid inträffar något som ger nytt bränsle åt bubblandet. Den här gången var det att en person som jag tvingas att samarbeta med, i minst 5 år till, ändrar överenskommelser helt godtyckligt och utan att informera mig.
Jag får upptäcka det på egen hand och irriteras i ensamhet.
För om jag upptäckt en sådan förändring och tar kontakt så avvisas jag pga att personen i fråga, inte på ett tillfredsställande sätt, kan föklara & försvara sitt agerande. Usch!!!

Så det var helt enkelt bara att stå ut och hoppas på att dagen skulle gå fort!
Fort gick den som alla andra dagar men speciellt rolig var den inte.
För att tänka på annat så hängde jag på Blocket och Tradera en stund.
Bjöd på ett par auktioner och hittade på Blocket två stycken Twistcars på Ekerö.
Har under en längre tid funderat på att köpa såna men vill inte betala 800:-/st för dem.
De jag hittade på Blocket fanns i Sånga Säby och priset för dem båda två tillsammans låg på 795:-
Fräck som jag var/är så prutade jag ner det till 600:- och affären var ett faktum.
Så när Jörgen kommit hem från jobbet så åkte vi och köpte bilarna :)
Genast blev jag på mycket bättre humör!!
Man ska aldrig underskatta tröstshoppingens helande verkan :D
















För er som aldrig har kommit i kontakt med en Twistcar, Swingcar, plasmacar mfl. kan jag berätta att det är en sjukt kul leksak som du får att åka framåt genom att vrida ratten omväxlande åt höger & vänster.
Vänder du helt på ratten och gör samma sak så backar du. Svängradien är liten och det går smidigt att svänga.
Den går att få upp i 10 km i timmen :)
Men det bästa av allt är att den kan köras av personer med en maxvikt på 100 kg!!
Mao kan de flesta vuxna också få köra en Twistcar!! Jippie!! :)
Den är lätt att hantera även för den små. Noomi tar sig redan fram hjälpligt, men sparkar sig fram (vilket också går hur bra som helst) då hon känner att hon inte kommer upp i samma fart som brorsan.
Isac vill ha en egen nu efter att ha kört runt i köket med Benjamin & Noomi.
Kolla här hur snabbt och smidigt den kan hanteras efter lite övning.


För att läsa mer eller beställa en egen (de finns i flera läckra färger....eller vad sägs om en rosa? :)) gå in på:
http://www.twistcar.se/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt Coola. Du hittar då de bästa sakerna jämt :)

2012-06-06 @ 16:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback