Det var en gång....

2012-06-27 @ 01:19:55
..en stor och lycklig familj.
En jättefin pappa, en massa barn, svärdöttrar, svärsöner, barnbarn och en alldeles underbar mamma.
Mamman var den som band familjen samman. Hon var den som alla vände sig till för att prata, umgås med eller få en bit mat, något gott fikabröd eller kloka råd. Hon älskade hela sin stora bullriga familj lika mycket. Ingen betydde mer än någon annan..förutom då kanske den fina pappan som hon älskade av hela sitt varma hjärta <3
 
Sen en dag ville det sig så illa att världen visade sig grym och orättvis...
 
Mamman blev svårt sjuk och fick genomlida en massa jobbiga behandlingar :(.
Pappan, barnen, svärdöttrarna, svärsönerna och barnbarnen kunde inte mycket göra för att hjälpa henne, utan fick finna sig i att se den person de älskar mest bli sämre och sämre.
 
Alla passade de på att träffas och umgås så mycket och ofta de kunde.
Även om det ibland innebar att de vissa dagar fick umgås liggandes bredvid den sjuka mamman.
 
Till sist blev mamman så sjuk att hon blev inlagd på sjukhuset för gott :(
Hennes sjukdom hette lungcancer och gick inte längre att bromsa....
Den spred sig dessutom vidare i hennes kropp och orsakade henne både obehag och smärta :'(
 
En dag (familjen mindes inte om den var vacker.. för de tillbringade den inne, bredvid mammans sjuksäng) så kände mamman att hon inte orkade leva vidare med den hemska sjukdomen... och dog.......................................................................................................................................... där och då med den älskade familjen gråtandes bredvid sig....
INGET kunde vara hemskare än att mista den fina mamman!!
INGEN sorg kunde gräva sig djupare in i bröstet på dem alla som älskade henne så högt!!
Och INGET kunde vara svårare än att lämna henne där för åka hem och fortsätta leva... utan henne.. :'(
Och trots det så måste VI försöka.......
 
Midsommar 2012
Med mörka spegelglas rustade jag mig för att orka ta mig ner på festplatsen...
13 stycken var vi som vågade oss ner för att låta barnen dansa, fiska fiskedamm, måla ansiktet och fira midsommar. Det blev lite så att vi höll oss för oss själva den mesta delen av tiden.
 
 
 
 
 
William fiskade upp en jordgubbsdoftande boll som han i ilskan över att inte få behålla fiskespöt slängde in under en bil... vilket han strax därefter ångrade.
Det är betydligt lättare att hålla sig för skratt......
.....än för gråt :'( Men med tiden blir det väl lättare.
Så härligt iaf att ha varandra. Noomi, Åke, Linn & Johanna äter korv i gröngräset.
Sen blev det dags för lite följa John. Noomi iaktar William noga så hon sen kan göra likadant.
Benjamin som träffat på sin bästis Liam (som flyttat till "stan") testar tillsammans med honom fiskelyckan
 
 
Lite senare testar de även ansiktsmålning :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite kusinbus i bilen på väg hem till Tytte & Åke där vi bestämt oss för att samlas för att äta tillsammans.
Helt kravlöst, utan känslor av tvång över att behöva klä upp sig eller vara glad. Maten tillagade vi tillsammans.
 
 
Jag bjöd iaf de andra på ett skratt genom att bara vara mig själv ;) Och visa hur sliten man kan bli av att förlora någon man älskar samtidigt som jag drack den första alkoholen på MYCKET länge!!
1/2 glas cider fick mitt ansikte att blossa upp och bli knallrött :) Och med det fick det räcka!
 
I ögonblicket jag tog detta foto upptäckte jag texten på tv'n..och jag kan tro att det är ungefär så pappa känner.........ingen signal
If you can't make it..... fake it!
 
Kusiner som ska dra vidare iväg på festligheter.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilka massa fina ord! Vilken styrka! Va med tårar som rinner ner för mina kinder... <3 Man tror de knappt, men livet går vidare... Finns här...kram<3

Svar: Tack fina Lotta. Jag vet att du är en av dem som finns där <3 Kram
5underbarabarn

2012-06-28 @ 22:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback