Det brinner!!!

2012-06-02 @ 00:44:36
Ja, som så många säkert hört så går det inte så bra för oss just nu.... :(
Igår var nog bottennotering...
Som exempel på det så kan jag berätta att blixten slog ner i Isacs hus som totalförstördes.
Jörgen, jag och de små var på möte på sjukhuset, Jessie var på skolresa så hemma fanns bara Isac & Eric.
Som TUR var hade vi väckt Isac innan vi åkte.
När åskan mullrade på nära håll så drog Isac ut alla data/tvgrejor i sitt hus och fortsatte upp i stora huset för att göra samma sak..
Plötsligt small det till och när Isac tittade ut genom fönstret ner mot sitt hus så såg han att det kom rök genom fönster och dörr.. sen dröjde det inte länge förrän det såg ut så här...

Vid det här laget var brandkår både larmad och på plats. Polisen kom strax därefter.
Grannar hade strömmat till innan och hjälpte till med att försöka rädda saker som stod bakom huset tätt intill väggen. Jag hade också fått ett samtal när jag var på väg till mötet, men när jag försäkrat mig om att brandkår larmades och att ingen livshotade fara förelåg så fortsatte jag till mötet. När vi kom hem så möttes vi av detta:



Kök/datarum


Dator


Frys, kyl, bänkspis & micro


Kylskåp


Sovrum



På måndag kommer första utbetalningen till Isac på 5000:- så han kan köpa sig det nödvändigaste så som ett par skor kanske och en jacka. Skaffa ett Id-kort och en plånbok.. Ja, såna saker.
Alla minnessaker, foton och sånt, som brann upp är väl mest tragiskt :( Går ju liksom aldrig att ersätta.
MEN ingen kom ju till skada och DET är ju HUVUDSAKEN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback