Dagens sminktips

2012-06-03 @ 23:26:15
Inte för att jag sminkar mig särskilt mycket, ofta, noggrant eller fint men jag råkar ändå (eller kanske pga det) ha ett jättefiffigt sminktips till alla stressade småbarnsmorsor där ute :)
För hur mycket tid jag än avsätter till att göra oss i ordning då vi ska bort på någonting så går min tid åt till att fixa åt alla andra... Jag hinner duscha och IBLAND, även borsta håret.
Det som sen inte hinns med får fixas i bilen...
Och så gott som aldrig, så hinner jag sminka mig hemma i badrummet, utan får sitta i bilen och göra mig "vacker" :D
Och det är inte det lättaste då den portabla spegeln jag köpt, i stort sett aldrig finns där den ska finnas...
Så det gäller att improvisera om man vill ha sminket så nära rätt ställe som man kan komma.
Kolla in världens enklaste och lättillgängligaste spegel..

Funkar alldeles utmärkt!!
Och för er som inte har en bärbar dvd-spelare i bilen och med den dvd-skivor, kan ju självklart ta en gammal hederlig cd-skiva :)
Så här blev resultatet denna gång..

Nog har väl det mesta av sminket hamnat där det ska :)
Kom bara ihåg vart ni hörde tipset först!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback