Noah är lite rosslig

2012-07-02 @ 16:31:02
Imorse när jag vaknade bredvid min lilla sängkompis så märkte jag att hans rosslande, som började igår blivit än värre. Han var lite loj och orkade inte äta som han brukar. Han hostade, lät hes och rosslig. Somnade om hela tiden och hade tungt med andningen så det blev en liten morgontur till Astrid Lindgrens barnsjukhus.
Eftersom jag lyssnar på dem som vet och kan så åkte vi hemmifrån vid 6:40 för att slippa sitta på akuten i flera timmar och vänta på att få träffa en läkare.
Och mycket riktigt så var det inte en kotte före oss :)
Vi fick komma in på ett rum och träffa doktorn direkt efter inskrivningen, så allt löpte snabbt och smidigt vilket ju så klart var jätteskönt.
Benjamin & Noomi lämnade vi kvar hemma i sina sängar. Jessie gick och la sig i sovrummet hos dem.
Men det blev ingen så där superlång sovmorgon för dem eftersom Jessie & Millan skulle åka med 8:30-färjan till Junibacken med Noomi & Evelyne (min systersons jämnåriga dotter)
Innan de åkte så lämnade de upp Benjamin till min snälla syster Tytte som bara för den sakens skull hoppade upp tidigare än hon avsett på sin första semesterdag.
Noah...då?
Var blev det av honom kanske man kan undra nu efter det långa dravlandet om diverse oviktig info...?
Jo han blev undersökt av en doktor som lyssnade på hans rossliga lungor och ordinerade adrenalin...
...som han fick inhalera i två omgångar med 20 minuters mellanrum..
Sötfisen var så duktig och blev märkbart bättre av medicinen :) Så skönt!!
Hoppas att han inte blir sämre till kvällen nu bara som de gärna brukar bli de små liven <3
Vi kom hem på 11-färjan och Jörgen hastade iväg till jobbet medan jag ammade Noah innan vi gick upp till Tytte och Filippa för att hämta storebrorsan.
Nu har jag precis skrapat färskpotatis och ska göra lax med fetaostcreme till middag.
Snart kommer Noomi & Jessie hem också och är hungriga och lagom tjuriga efter sin långa dagsutflykt ;)
Antar att Millan inte kommer med utan pyser hem för att vila upp sig :)
Men dyker hon också upp här så räcker så klart maten till henne med. Jörgen kommer inte förrän vid 21.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback