Sportlovstisdag

2012-02-28 @ 20:44:59
En lugn & behaglig morgon hade vi imorse. Tycker att det är så skönt med skollov utan tider att passa!!
Noomi & jag åt som vanligt frukost ensamma medan Benjamin sov lite längre.
Efter att även Benjamin ätit frukost så tog Noomi och satte tänderna i dagens andra äppe. Hon älskar all sorts frukt och skulle väl helst bara leva på det. Äpplen hör inte till storfavoriterna även om hon tycker de är goda de med.
Så ofta ser ett Noomituggat äpple ut så här..

Då hon hade producerat två såna så tyckte jag att vi kanske skulle försöka använda resterna också.
Det passade ju alldeles utmärkt att baka något smaskigt eftersom Rolle, Johanna, Linn & Sixten skulle komma ut till ön :)
Jag började med att baka en amerikansk äppelpaj (och ja, jag skar bort allt som var ätet på :))

Sen bakade jag även en chokladkaka som fick sällskap av en massa färsk frukt..

Och när Noomi sovit middag så kom Rolle och hämtade upp mig, Benjamin, Noomi & kakorna.
Vi åkte hem till mamma & pappa där Linn, Johanna & Sixten väntade.
Full fart blev det på de tre vildingarna. Glada att träffas så röjde de runt en hel del med kortare pauser i soffan.

Sixten däremot var lugn som en filbunke och sov mest...

Men han var artig nog att vakna en stund så jag fick kela lite :)
Mari & Melvin hann också komma förbi efter jobb & dagis. Melvin som är van att ha mormor, morfar och leksakerna för sig själv var väl måttligt road över att behöva slåss om sakerna..

Men efter en stunds tillvänjning av kaoset som rådde så fann han sig till rätta. Benjamin fick tom mottaga pussar på munnen av Melvin.
Det mina vänner, är så sällsynt att jag aldrig själv fått vare sig uppleva det eller ens se det hända någon annan tidigare.
Något annat kul som hände idag, tyckte iaf Benjamin & Noomi, var att vi fick besök av hunden Ella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback