Undrar om det är nåt med kylan...

2012-12-13 @ 21:34:00
Fryser fortfarande trots att vi återigen haft besök av representanter från ett företag som sysslar med värme, vatten & sanitet.
De har idag installerat någon konstig mockajäng, nere i pannrummet, som ska hålla hos vid liv tills en ny panna installerats.
Mockajängen är en 100 liters varmvattenberedare med elpatron... eller eventuellt patroner.. som ska värma vatten, skicka ut det i elementen  och även avvara lite till duschen.. vilket vi ännu inte märkt av.. det där med duschen, alltså..
(Typ husvagnsdusch sa en vvs'are till mig idag att den skulle funka som .. undrar om Jörgen missuppfattat vad de sa om duschen till honom..för till mig sa han att duschen skulle vara som en hotelldusch, ungefär..och sist jag duschade på ett hotell, vill jag minnas att duschen jag tog där var både lång och varm..)
Elementen, dock är lite varma att ta på, men inte så det direkt stör, eller gör att man får lust att ta av raggsockor eller halsdukar.. (nja..kanske överdrev jag lite för någon halsduk har jag inte på mig, även om jag nu när jag nämt det blev väldigt sugen på att hämta en)
Börjar rätt så rejält tröttna på kylan nu och det märks. Humöret är rätt frostigt det med.
Har svårt att hantera virrpannor och trial and error-personligheter.
Jag vill ha snabba svar och genomtänkta lösningar.
Vill slippa vara den som har koll på allt, vara den som först upptäcker att mockajängen inte sköter sitt jobb som det är tänkt.. (proppen hade gått...oväntat..? Not!)
Undrar hur många vänner, bekanta och syskon* jag har kvar efter dessa pre-julveckor i nordpolenkyla utan tillstymmelse till julmyskänslor...
Jo, men visst ja..
Jag hängde upp julstjärnan som i ett år hängt bredvid fönstret på övervåningen, tillbaka på sin spik i mitten av fönstret och stoppade i väggkontakten... och den funkade.. bara så där.
(tänk att du lossar plastbiten med sladden från spiken, tar den och stjärnan och slänger den över gardinstången och låter den hänga där, bakom gardinen..så förstår du vart stjärnan förvarats under året.. O.o)
Julmys var det här.
* Mari, jag står fortfarande för min åsikt i dagissjukedebatten.. men hade inte delat med mig av den om du inte gjort jämförelsen du gjorde. Hoppas jag inte uppfattades som kritisk gentemot dig. Men rent generellt tycker jag så ♥
Tytte, du har din favorit och jag har min :) Du är min favvofröken men på fel plats. Thats it ♥
Lene, Ann, Ewa, Lotta, Tina & Marie... jo, jag lever men är inget vidare trevligt sällskap ♥
Jörgen, det är ok att be om hjälp ♥
Ps!
Någon som har en mycket liten 1:a att hyra ut till en smågrinig (eventuell underdrift), händig, självständig, ensamstående, medelålders kvinna UTAN barn, så hör av er!!!!??
Tidigare mycket ordningsam & trevlig med diverse hobbies som eventuellt kanske går att väcka till liv igen.
Fast inkomst med i stort sett inga utgifter, sen ca 21 år tillbaka, som kan härledas till min egna person.. så anser jag mig vara ett säkert kort rent ekonomiskt. Kan laga mat och städa, vid behov.. om lust finnes...eventuellt.
Tveka inte!! Hör av er!! Snabbt!! Nu!!
Ds. Del av rum kan också funka.. då jag är van att dela.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja,du e rolig du!

Svar: Precis som du ♥ Men du är bara lite hemligare.. ;)
5underbarabarn

2012-12-13 @ 21:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback