I natt gav jag upp vid 3

2012-04-19 @ 22:21:58
Då var det kört med att kunna sova. Satte mig i soffan med min bok och försökte känna mig lyckligt lottad..
Det gick ju så där kan jag säga. Tänkte en massa på mamma och önskade att jag kunde hämtat hem henne och ägnat min vakna tid åt att passa upp på henne och försökt förgylla hennes liv så gott det gick...
Det känns jobbigt att inte ha henne i närheten och kunna hälsa på henne när som helst.
Ägnade resten av natten till att tänka henne frisk och hoppas att hon snart är hemma igen.
Idag ville Benjamin vara hemma och ledig från dagis. Han ville måla en teckning åt mormor.
Självklart så fick han göra det. Benjamin målade mormor i en sjukhussäng i en sal med en blomma i fönstret och en massa hjärtan.
Sen skrev han med sin finaste handstil "Jag älskar dig mormor/Benjamin".
Noomi målade också en teckning åt mormor. Och dirigerade mig att skriva "älska mommo" och "blomma".
Imorgon ska pappa/morfar ta med sig teckningarna till mamma/mormor.
Det blev liksom inte av att vi kom ut på förmiddagen och lekte idag.. så det blev till att gå ut och leka på eftermiddagen istället. Mari & Melvin kom och lekte med oss.
Melvin som inte riktigt var klädd för utelek fick låna en jacka och vantar av Noomi.
Och eftersom mamma Mari är rosaallergisk vad det gäller Melvin så blev det bara ett foto på honom innan han "klädde ner sig".
Men roligt hade de iaf.

















Sen när vi kom in så bjöd Jörgen på en jättegod kasslergryta som han hade lagat!!! :)

Mums!! Den äter vi gärna igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback