Det här är vad som händer..

2012-04-28 @ 11:45:26
...om lillebror lämnas obevakad i vaggan :)

En liten intet ont anandes lillprinsBus....

-Ummmmm..... myyyysigt!! Hörs det plötsligt från sovrummet :)







Sen krävdes lite övertalning för att få Noomi att sova i sin egen säng.. -Ja gillar den här :) Sa hon om vaggan.
Men till sist gick hon med på att sova i sin säng... ungefär samtidigt som hon släppte garden mot sin tråkiga mamma som släpat hem en alldeles fantastiskt söt bror men som tycktes släpa runt på den samme mest hela tiden...
Under gårdagen var hon rätt tydlig med att mamma var en svikare.
Jag försökte locka, pocka och tjata om att få hjälpa henne med än det ena och än det andra som hon ville ha hjälp med. Hon kom till mig flera gånger och sa: -Mamma hjälpa mig?
Blixtsnabbt släppte jag allt jag hade för händer och sken upp av lycka över att få hjälpa henne.
Men varje gång tittade hon lite stolt på mig och sa . - Näää, pappa hjälpa!!
Inga pussar ville hon dela ut heller till sin annars sönderpussade mamma.. :(
En lite småledsen mamma accepterade det så klart och bestämde sig för att låta allt ha sin gång.
Vid sovdags kom det sen en vändning... -Mamma läsa saga?
-Jaaaa!!!! Men förväntade mig blicken och orden.. näää, pappa läsa saga... men de kom aldrig!!! :)
Så mamma och Noomi bäddade ner sig med "bilar och andra saker som rullar" och hann bara läsa ett par rader innan Noomi kryper tätt, tätt intill, pussar sin mamma och säger: -Mmmmmm, MIN Mamma!!!
Precis som vanligt!! :)
Och mamma svarar precis som vanligt med en puss och säger: -Mmmm, MIN Noomi :)
Lyckliga, lyckliga jag!!! <3

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åhh vilka härliga bilder! Så mysigt när lilla storasyster krypt ner till bebis i vaggan. Så söta de är alla dina sex!

2012-04-29 @ 08:23:49
Postat av: Anna

Ja, underbart, mysigt är det med många syskon som gör livet härligt! Men nog kommer arbetsamma dagar också :)Just nu tex, så här i början av en ny liten människas liv så är et lätt kaotiskt.. funderade tidigt imorse då jag räknat ut att jag sovit ungefär 45 minuter på 2 dygn.. om jag kommer tvingas läggas in på psyket ;) Hoppas inte!!

2012-04-29 @ 18:15:36
Postat av: Jennie

Du fixar det galant men försök och tänk på dig själv vad gäller sömn och vila! Lätt att säga svårt att göra, jag vet,men sömnen betyder ju allt. Jag kommer ihåg de där första dagarna som är så ljuvliga men också känns omöjliga; hur ska allt gå ihop?! Hur ska man hinna. Och då har jag ju "bara" haft fyra att tänka på. Kram j

2012-04-29 @ 22:31:23
Postat av: Anna

Kloka ord Jennie och jag försöker sova och har lyckats få lite mer sömn nu :) Mycket är ju avhängt på den där sömnen. Kram, kram

2012-05-02 @ 08:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback