2012-04-26

2012-04-27 @ 15:38:50
Ja, 26:e april.... igår hände en hel del här hemma :)
Noomi väckte mig strax innan klockan 02, hon gnydde lite i sömnen. När jag ändå hade blivit väckt så tänkte jag passa på att kissa och kliver därför upp ur sängen... blöter ner hallgolvet och toagolvet.. inte med kiss då iofs utan med fostervatten :S
Hjälp, bebis på G och sist hann vi knapp in till BB. Stack därför direkt med 02-färjan. Dessvärre var det fullbelagt på Stockholms närmsta BB. Sös fullt, KS fullt och Huddinge fullbelagt.
Jaha, men på Södertälje fanns det plats så Södertälje fick det bli.
Då vi har lite brist på barnvakter så var Jessie snäll nog att rycka in :)
Jessie som denna dag skulle blivit bortskämd och uppvaktad som en prinsessa eftersom det var hennes födelsedag!! Närmare bestämt hennes 16-årsdag.
Istället blev hon nu lämnad med en lillasyster på 22 månader och en lillebror på snart 6 år...
Lillebrodern fick efter han vaknat vänta med storebror Eric på att morfar dök upp vid 9-tiden och agerade dagistaxi.
Lillasystern fick kläs på, packas i vagn och medtagas till skolan.
Vilket enligt Jessie gick alldeles utmärkt. Som bevis fick jag se sms från lärare som bekräftat att det var ett ok tilltag.
Kort skoldag var det och vid strax efter kl 13 var de hemma igen. Morfar dagistaxi återlämnade Benjamin ca 1 timme senare.
Kusinerna Johnny & Jocke kom och uppvaktade Jessie och likadant gjorde moster Tytte som förutom det duschade en liten Nompa och var påhejande supporter när Benjamin tappade sitt livs första tand :)

Jag fick en bild mms:ad till mig på BB iaf och kunde känna mig lite delaktig i mitt hemmaliv :)
När sen lugnet lagt sig över vårt lilla gula hus på Adelsö och de små blivit nattade av världens finaste Jessie <3
så kom vi hem med en alldeles nykläckt lillebror. Klockan var då 22:15 och vi hade missat chansen att få krama om och än en gång gratulera vår 16-åring på hennes födelsedag eftersom hon somnat bredvid Benjamin...

2012-04-27

Emils födelsedag som jag iaf lämnade till honom att även i fortsättningen få fira som ända födelsedagsbarn i släkten :)
Grattis till det bror!!
Här hemma vaknade i vanlig ordning Noomi först och fick därför också först bekanta sig med lillebror.
Det var kärlek vid första ögonkastet <3 och åhhhh, va söt bäbis!!

Ja, visst kan det hända att vi är lite partiska här ;) som tycker att bebisen är söt!
För visst kan även vi se likheten med en rumpnisse :)


Och vet ni vem som böt den första bajsblöjan här hemma??
Jo, det gjorde världens bästa blöjbyterska....

Noomi <3. Inget är för svårt för att testa på och allt går om man vill och besitter lite j-vlar anamma!!
Att sätta på strumpor på små sparkande babyfötter är ingen lek, utan dödligt allvar som kräver ett par starka armar och en målmedvetet sinne... guess who has it??

Noomi has it all <3
När Benjamin sen vaknade, kommer ut i köket och utbrister.. "inte visste jag att jag hade en så snygg mamma som kommer hem med en bebis" så kan man säga att lillasyster var rätt ovillig att dela med sig av sin nya leksak.. den levande pojkdockan. Men även Benjamin fick så klart mysa och bekanta sig med lillebrorsan


Och så rullar livet på här hemma, lite rikare och lite livligare än innan.
Så här vaknade, imorse, Noah, Draken, Hjärtat, Ola-Conny i sin alldeles nya värld <3

Kommentarer
Postat av: Lotta Whitlock

2012-04-27 @ 18:32:07
Postat av: Lotta Whitlock

Åå Anna va fint! Sitter m tårfyllda ögon och försöker läsa och titta på dina underbara barn! <3 En stor varm kram till dig, fina Anna!

2012-04-27 @ 18:34:27
Postat av: Johanna

Va fint skrivet!!! Njut av dina numera sex underbara barn! :)

2012-04-27 @ 21:31:00
Postat av: Kamilla

Mäktigt med 6 barn... Nästan VIP på ALB ;)

Grattis! Fin kille.

2012-04-27 @ 23:31:01
Postat av: Anna

Tack! Och Kram tillbaka fina Lotta <3

Johanna, jag njuter och känner mig rik som ett troll :)

Kamilla!!! Tack!! Kan du ordna vip-kö??? ;) Skulle vara skönt. vi lär väl synas nåt där. Känns tryggt att du finns där iaf.



2012-04-28 @ 14:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback