Tiden rinner ut...

2011-05-23 @ 23:13:11

I morgon kommer Anticimex och gör en skadebedömning á runt 2500:-...
Det var ju så långt att åka..och färja och allt... så det blir lite dyrare än vanligt...

Tanken är väl att de ska gå grundligt till väga i sin felsökning, antar jag, och därför behöver fri tillgång och sikt till alla rör och skorstensstock på alla våningsplan.
Synd då att vi flyttat från en större bostad och dessutom flyttat ihop två hushåll då vi flyttade in här = allt för mycket saker på allt för liten yta.
Nu faller det på mig att till i morgon se till att det är genomförbart... Har sysselsatt mig med det både igår och idag, men än är det långt till mål..
Pallar dessutom inte mer ikväll då jag hade en extremt jobbig natt trots mina mediciner.
Att sen barn & katter motarbetar och lägger krokben för mig gör inte det hela lättare..

Jessie & Millan gav mig iaf en frist på 30 minuter då de tog Benjamin & Noomi på promenad. Tack! Av Eric fick jag en kvarts mysstund på tu man hand med Benjamin då det var dags att natta honom. Värdefullt!! Tack!
Av Isac fick jag bärhjälp då jag fortsatte att tömma ytterligare ett rum i källaren. Tack!
Av Mari fick jag gräset klippt och mjölk och kattmat handlat samt passning av Noomi då jag flyttade och städade bakom kyl och frys i min jakt på vattenläckor. Tack!

Av möglet fick jag sabbade, värkande lungor och en trång hals... Otack!!!!!!

Nu ger jag antingen mig själv lite sömn efter att jag hängt tvätten eller också så ger jag upp...

Om gud var man, och gick bland alla oss, tror du han känt ensamhet då, såg han djävulen som ondskefull och skrämmande,
eller någon som mötte hans blick?

Och om gud var jag, hade han ändå trott. Att vi styr allt som sker med egna val?
Ja om gud var jag, hade han då fortsatt gå
fastän tiden runnit ut, fast hans hopp var slut....................?



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag och Rolle kommer och hjälper dig någon dag inom en vecka eller så vi ska bara kolla lite närmare hur vi jobbar och så så återkommer vi ...kan mejla på facebook och bestämma ngn dag...

2011-05-24 @ 09:50:35
URL: http://johannafunderar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback