Fredagsnöjet..

2011-05-20 @ 23:30:22
...idag har varit att åka på läkarbesök.
Förresten Noomi vaknade inte 5 i morse!!!?? :) ........Istället vaknade hon 4:15!! :/
En hel del timmar innan jag önskat att få kliva upp, kan jag säga.
Duschade och gjorde mig färdig, jagade iväg Eric till bussen, packade väska och vagn innan jag gjorde färdigt Noomi och parkerade henne i vagnen medan jag väckte och hjälpte Benjamin att bli klar.
7:40 färjan tog vi. Benjamin hade gått i förväg med Jessie & Millan och satt redan på bussen när Noomi och jag kom på färjan. Själva stod vi ute och njöt av solen :)


Nompan hade bara druckit välling innan vi åkte så hon käkade frukostyoghurt på bussen.
Benjamin och jag vars aptit vaknar långsamt hade inte heller ätit någon frukost, bara druckit vi med :)
Inte välling dock!!
Vid Ekebyhov hoppade vi av bussen och gick till Bvc för ett inplanerat läkarbesök för Noomi. Vägning, mätning och koll av hennes utveckling. Ett riktigt A-barn ;) som mina andra blev betyget.
Även om läkaren ställde sig fundersam till varför Noomi varken hade mor eller far enligt deras register..?
Baby, snart barn någon??
Ett simpelt sätt att bli förälder :)
Övertagande av vacker, begåvad, halvt uppfostrad liten docka...
Too late!!! Jag skyndande mig att registrera henne som min dotter!
När allt var fixt & färdigt och vi skulle lämna Bvc för denna gång så mötte vi en låt oss säga ovillig att träffa doktorntjej. Hon protesterade högljutt.
Men gav till sist upp då mamman lyckats övertyga henne om att det var lillebrors tur att gå till läkaren..
Benjamin tittade lite halvt irriterat och halvt överseende på händelsen och sa sen:
-Man kan inte säga först, att man inte ska till doktorn och sen ska! Då får man backa fejset! Backa pratet!!! :D
Vi backade till sist in i hissen iaf och väl nere på marken tog vi oss vidare med buss till Brommaplan och Mc Donalds för att äta frukost... innan nästa inbokade läkarbesök..


Noomi fick istället äta en litet tidig lunch. Nu när det ändå var lätt att värma maten och allt. Mums tyckte hon!

Sen när vi mätta och belåtna gav oss ut i solen var det ca 15 minuter tills Eric skulle dyka upp.
Benjamin sysselsatte sig med att jaga duvor och jag med att jaga Benjamin :)
Kul var det och säkert ett nyttigt sätt att smälta maten...
När Eric kom till Brommaplan så kom även M&M från motsatt riktning.
Hon var inhyrd för att passa kronjuvelerna Benjamin & Noomi, medan jag och Eric besökte doktor Håkan :).
Ca 45 minuter senare satte jag mig också i bilen hos Mari & barnen för en tur till skärholmen för att shoppa presenter till Tytte, Åke, Alex & Filippa som vi ska fira i morgon. Eric...han drog hemåt han.
Shoppingen gick väl så där... Skor till Benjamin att ha på dagis var jag också på jakt efter.
De vill att man ska ha sådana däringa skor med kaborrband som de lätt kan sätta på sig själv och det förstår man ju.
Skor med kaborrband är överlag rätt fula tycker jag..men förra året hittade jag ett par snygga på Skopunkten. Så därför började jag leta där..och de hade samma modell i år!!! Jippie!!
Snygga och praktiska!! Bara därför tog vi två par...och alla som handlar på skopunkten vet väl att köper man två...så köper man tre...till samma pris!
Så lillasyster fick även hon ett par skor :)

Medan jag kollade runt i skoaffären så sökte Benjamin som vanligt upp någon/några att snacka med :)
Denna gång var de två bröder som han slog sig i slang med. Typ..jag ska lära dig allt jag kan-slang :)
De hade störtkul och Benjamin lärde dem att smyga utefter en vägg :)
De i sin tur försökte lära Benjamin att leka i rulltrappan men där sa han stopp!
Han vet vad hans mamma skulle säga om den leken..så därför väntade han artigt nedanför rulltrappan.
Då fick han strax se hur grabbarna fick en utskällning av butikspersonalen.
Way to go boy!!

En hel del affärer hann vi besöka innan vi hittade presenter och kände oss nöjda.
Benjamin fick ett par röda coola hörlurar som han kunde plugga in i dvd och slippa lyssna på bebisarna på vägen hem. Vi gjorde ett stopp på Ekerö också för att handla hem lite kattmat och mjölk till mig.
När vi kom hem så drog storebrorsorna iväg på bio och lämnade Benjamin ensam med alla brudar inklusive Millis. Vi fixade lite middagsmat som vi intog på altanen. Ungsfalu, med äpple, lök och chiiligrädde.
Noomi åt samma mat som oss och tyckte det var smaskigt!


Jörgen hörde av sig och talade om att han nu äntligen kommit fram till Afghanistan efter att ha varit på väg sen i tisdags.
Han delade ett 10 m2 "hem" med en annan kille från en annan ambulans för att de på så sätt skulle få maximalt med egen tid i "hemmet".
När den ena är ledig så jobbar den andre.
Låter som ett schysst upplägg som jag skulle kunna tänka mig att anamma...bara det att jag inte vet vem som skulle kunna avlösa mig när det är min tur att ha egen tid i hemmet...?
Nu ska jag sova mig superpigg på de timmars sömn Noomi bjuder mig på i natt... för imorrn ska det ju kalajsas.
Jessie & Millan har slagit upp tälten på tomten och kvartar där. Kanske vore en idé att skrämma in dem och byta vistelseort med dem i natt och stjäla till sig ett par minuters extrasömn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback