Surkartet

2011-05-02 @ 10:41:48
Skollov är underbara. Lösa & lediga tar vi dagarna som de kommer. Veckorna efter lov däremot >.< avskyr jag!! Vissa har svårare än andra att hitta tillbaka till vardag och rutiner. Mycket tjat blir det, vilket föder surkartet som bor där inom mig :(
Stressad, arg och frustrerad startar jag då min dag. Någonstans måste ilskan ut. Det hjälper inte att gapa och gorma åt den som framkallat ilskan utan surkartet fortsätter att pumpa ut ilskeatomer i mitt blod.
För att dämpa dem blir jag tvungen att i rasande tempo fara runt och göra saker jag ogillar.
Det fungerar på så sätt att jag utför sysslan samtidigt som jag muttrar, slamrar och använder såna ord som man inte får använda.
Ingen fara heller att använda de orden och vara orolig för att de små ska ta efter..de skyr mig nämligen som pesten när ilskeatomerna bubblar i mitt blod.
Nu när tråkkräksysslan byta sand-och-skrubba kattlåda tills det går att servera söndagssteken i den, tvätta handdukar och hänga ut på torkvindan, tvätta gardin med kattbajsiga tassavtryck och plockat undan och röjt plats för pelletsbilen så har surkartet krymp ihop och gått i ide. Tills nästa gång det är dags att tjata på tonårspojkar.

Det där med kattlådan förresten är en källa till arbete som aldrig tycks ta slut :(
Det hann inte ens gå 2 minuter innan där låg två kattbajskorvar... Suck!
Tack o lov så kommer inte Noomi i närheten av lådan eftersom grinden hindrar henne.
Annars gör de det mesta tillsammans . Noomi som når lite högre upp än kattungarna tömmer de skåp och lådor som ännu inte blivit försedda med lås och katterna sprider ut låd-och-skåpinnehållet i hela huset...
De är som en hoper gremlins di där katterna... När mamma Siri visar sig slänger de sig över henne och brottar ner henne för att få dricka lite kattmammemjölk...
De tar ingen hänsyn till var de lägger ner sin stackars mor utan ser till att tillfredställa sina behov.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback