Ett uppdrag utfört

2011-05-08 @ 01:14:33
Idag hoppade vi över babysimavslutningen pga att jag kämpar med min evighetslånga förkylning :( Inget kul!!
Istället gav vi oss iväg för att leta kläder till Melvins dop.
Vi åkte in till city & Drottninggatan eftersom jag ville gå på Zara.
Grämde mig lite över att sitta i en bil i det fina vädret.. men vevade ner rutan och kollade in folkliv och Stockholmsvyer. Plötsligt kom denna dam cyklande in i bild :)

Vi drog en repa runt sergelstorg också..och kulturhuset. La märke till nåt på taket, nån slags skyltdocka som någon satt dit..ska det föreställa konst det??


Nåja..smaken är som baken...som... hänger över takkanten på Kulterhuset!
Jörgen & barnen släppte av mig på Drottninggatan och jag gick först in på Stadium för att betala Jessies sportscampvecka..och det gick ju så där..inte alls!! De som stod i kassan hade ingen koll på någonting och vägrade acceptera att jag hade ett bokningsnummer på bara 3 siffror och vidhöll att det måste vara 4. När jag protesterade så sa tjejen i kassan.. : -ja, du får betala med det numret om du vill, men du kan inte få några pengar tillbaka om det är fel..och då får du betala ytterligare en vecka.. Nja, trots att jag trodde mig vara säker så fick hon mig där...kan ju inte betala dubbla pengarna. Så i outrättat ärende gick jag därifrån och in på Zara.
Och om jag gick i outrättat ärende från Stadium... så tog jag igen det på Zara :S
För där fick man shoppinghybris och var tvungen att andas lugnt och fint för att inte börja hyperventilera av åsynen av alla dessa underbart fina barnkläder....
Jag hittade en outfit till Noomi som hon kommer att bli sockersöt i. Eller vad tror ni? :)

En klänning, en bolero, en solhatt och små söta strumpor :) Skorna hittade jag på H&M när Zara var avklarat.



Nu kanske ni tänker & tycker att jag var duktig som lyckades med mitt uppdrag..utan att falla för frestelser..?
Men se, det gjorde jag inte riktigt.... :S För vad är då detta??? En byxdress?? Jag kunde inte låta bli...

Men tänk också på allt jag sålt på sista tiden och så lite jag köpt.. så kanske ni kan tycka att jag är lite duktig ändå!?
Efter stadsturen så begav vi oss till Vällingby och Stadium! Skam den som ger sig!!! Jag hade nämligen surfat in på min mail via mobilen och fått bekräftat att jag hade rätt i att mitt bokningsnummer hade tre siffror!
Strax efter Brommarondellen ringer min mobil och det är min kära storesyster som fått span på mig när vi passerat rondellen. Hon skulle också till Vällingby. Vi möttes i garaget och sa hej...sen sågs vi inte mer. För hon skötte sitt och jag mitt :). Jag betalade in avgiften för campveckan och sen gick jag in på Kapp Ahl och köpte en rödrutig skjorta, ett vitt linne och en vit kofta... och så ansåg jag mig ha en gudmorsoutfit till på lördag!
In på H&M blev jag tvungen att rusa också..för att byta en kepa jag köpt till lillprins Bus.
Den jag hade köpt i city (ja, jag VEEEET! Jag utelämnade den detaljen! Att jag även köpte en keps OCH DESSUTOM en liten seglarbasker plus en SKITfin stråhatt åt Noomi!! Ja, jag har möss/keps/hatt nojja!!
Ring Expressen eller nåt..eller sluta bry er! :P) var lite för liten... Sen blev det en liten repa in på coop extra för att handla lite grejor där med.
Men sen fick vi äntligen åka hem...med en nöjd mamma som inte behöver ha dopklädesångest längre och med världens coolaste kille..

Ps! Mari den som väntar på nåt gott..väntar ALLTID för länge!!
Mamma i mina tankar!!!

Jag älskar dig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback