Den kaotiska röjardagen igår..

2011-05-27 @ 17:48:30

..tack och lov att den är över!!
Tillbringade hela dagen med att röja i källare och på tomten.
Första lasset till tippen gick vid 12:30 med ett stopp på Ica i Ekerö centrum för att handla mat och annat.

Med oss på kärran hade vi då bla. ett torkskåp (mitt), en diskmaskin (pappas), ett plåtskåp (pappas), en torktumlare (min), gamla böcker, en pall, gammalt virke, papper, kläder, leksaker, en stol, en hylla och trasiga takpannor (Åkes) mm,mm.
I bilen hade vi 2 bebisar som tyckte det var måttligt roligt.
Framme på tippen fick bebisarna sitta utanför bilen i sina stolar medan Mari & jag kånkade och bar.
På sluttampen fick jag bära både skräp och en liten sur bebis..

Vi hann tillbaka på 15:30-färjan och tyckte vi kunde hinna en vända till... Hur vi nu kunde vara så dumma att vi tyckte det var en idé värd att genomföra.
Alltså hem och riva i källare och på tomt igen... och iväg på 18:30-färjan tillbaka till Skå.

Gissa om Noomi tyckte det var roligare den andra gången?? Neeeej, så klart inte!
Benjamin valde att stanna hemma med Eric & Jessica (Isac jobbade) och det var ett smart val.
Ringde Tytte och fick lämna Noomi där medan vi åkte och dumpade skräpet.

På hemväg efter att ha plockat upp Noomi igen mötte vi upp ett par vid Konsum som skulle köpa Noomis Jumperoo.
Jag förklarade att vi hade bråttom till färjan och att köpet fick gå fort eller så fick de ta sig ut till Adelsö.
Jo'rå han hajjade och det skulle gå fort..
Då kan man ju undra varför han, efter att ha gett mig pengarna hämtar en liten bebis och stoppar ner denne i Jumperoon och vill veta hur den fungerar!!???
Mari formligen slet upp Jumperoon från marken (efter att bebisen avlägsnats ur den) och drog killen efter sig mot hans bil, sa hej då och hoppade in i sin bil och körde mot färjan och vi höll tummarna för att hinna med 20:30-färjan vilket vi gjorde.
Vid det laget hade Melvin tröttnat på att vänta på mat och skrek åt oss.
Vi lastade ur Noomi, mig och våra grejor och jag sopade rent släpet innan återlämnandet till Conny & Lene (Tack ♥).

Då var det dags för mig att röja upp efter mig hemma, rulla ihop tältet jag hittat under altanen och lägga det i källaren, ta ner tvätten och plocka in grejorna jag tvingats ställa ut för att komma fram med torktumlaren, i pannrummet.
Sen var det nattning av barnen och annat fix innan dusch och sovdags.
Det är omöjligt att komma i säng i tid!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback