Benjamin 5 år

2011-05-31 @ 00:02:13
Idag fyller lillprins Bus 5 år!!! Grattis min fina, fina kärlek ♥
Pga kaoset hemma så hade vi inget kalas idag för släkt eller vänner :( Vi ska försöka ha ett på Torsdag istället, om jag hinner röja upp och baka och så samtidigt som jag ska hinna med barnen...
Vi har iaf haft en supermysig Benjamindag!!!
Började dagen med att jag och alla syskon (utom Andreas då, tyvärr) uppvaktade med sång, presenter och tårta på sängen..









Under tiden Benjamin öppnar paket får lillasyster sitta i sin säng. Lugnast så :)

Benjamin fick en fotboll, ett vattengevär, Lego star wars, en massa legolådor till allt sitt lego och en spionbil.. En supertuff bil utrustad med kamera som man skulle kunna köra omkring och spionera på folk med :)
För att se vad kameran "ser" så fanns det ett par "glasögon" med en monitor i. Kameran funkade jättebra!!
Men trist nog så gjorde inte bilen det :(
Den körde inte en mm.. utan var trasig!
Jag ringde för att få byta den...och det hade gått jättebra om det inte varit för att jag köpte det sista x:et
:(
Pengarna tillbaka fick jag och bilen fick jag göra vad jag ville med så nu är den hos pappa och jag håller tummarna för att han får igång den. I annat fall får vi söka vidare efter en ny någon annanstans...


Världens underbaraste kille tog det med ro!!
Efter pannkakslunchen som Benjamin beställt gick vi till brevlådan och hämtade posten.
Farmor & Farfar hade skickat ett brev. Benjamin blev överlycklig!! Brevet innehåll ett kort och Benjamin sa :
-Åh, vad snällt av dem att skriva och gratta mig!
När det sen ramlade ut pengar ur kuvertet så jublade han och tyckte att han var miljonär!!
Senare grävde han ner sedlarna i sanden..för att han ville hitta en nergrävd skatt.
NU ligger pengarna i säkert förvar i köket.
Benjamin , Noomi och jag stannade kvar ute hela eftermiddagen och kvällen.
Benjamin & jag spelade fotboll med nya bollen och Noomi satt till en början och käkade maskrosor innan hon övergick till sin senaste hobby...


Nej, det är inte grimaser som är hennes favoritsyssla, även om hon gillar det med.. Vad det var hon sysslade med mest hela dagen får ni veta sen för det här är Benjamins dag och inlägg :)
När Millan & Jessie kom hem från skolan så hängde Benjamin på dem och det blev mer fotboll men även lite annat skoj.
Middagen fick Benjamin också välja eftersom det var hans dag. Det blev spagetti & köttfärssås :)
Sen ville han baka en Pac mantårta och det gjorde vi, han och jag.
Men när Pac man blivit så där härligt gul och vi funderade på om han skulle få ett öga...så tog Benjamins skaparglädje över och han gav Pac man, inte bara ett öga utan massor!!!! :D

Under dagen så ringde en hel massa människor som ville gratta Benjamin så han hade fullt sjå att prata i telefon.
Pappa Jörgen ringde också och grattade. Mormor kom förbi och sa grattis, Meri och Melvin också. Strax innan middagen så kom Lotta med ett paket innehållande Backugans. Benjamin blev superglad!!! Tack Lotta ♥
Vid middagen suckade Benjamin och sa : - Jag ÄÄÄÄLSKAR den här dagen!!!! - Jag får bestämma allt!!!
Sen ville han testa om det verkligen var sant och bad mig kalla honom Sir och ers majestät ;)
Självklart så gjorde jag det.
Hoppas din dag blev som du önskade min älskade lilla, stora son ♥
Även om du så klart önskat du fått dela den med pappa också. Puss!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback