Lördagsnöje

2011-06-05 @ 00:44:55
Lördagsnöjet idag har varit att vara ute i det soliga vädret. Noomi hade 38 i temp vid kl 6 i morse.
Fick en alvedon för att kunna äta lite och sen efter det har hon varit feberfri :) ...än så länge iaf.
Benjamin som i torsdags var så lycklig över att han nu var så stor att han kan klättra upp i träd och sen hoppa ner fortsatte att träna klättring och hopp. Han visade mig hur man skulle göra...



...Åh, hopp!!!



Sen var det min tur att klättra och hoppa. Det gick jättebra och jag fick beröm av Benjamin!! :)
Bäst vi höll på att klättra upp och hoppa ner så kom glassbilen och stannade utanför.

Vi gick så klart dit och handlade. Men det var svårt att välja..

Men till slut kom han fram till ett beslut...Trollerimix!

Lite senare på eftermiddagen åkte vi med Mari till Kista för att byta några kläder och köpa en hängmatta eftersom vår gamla är trasig :) Vi åkte först till Sollentuna och köpte en bilstol till Benjamin.
En sån där bilkudde med ryggstöd som man åker framåtvänd i.
375:- på Blocket. Jättefin var den!!
Benjamin tyckte det var kul att åka framåt och såg en hel massa saker han inte sett förut. Mari fick svara på en massa frågor om skyltar tex ;)
I Kista åt vi middag på food court och Benjamin hittade som vanligt någon att leka med..

När allt var avklarat i Kista begav vi oss till Willys i Rissne för att införskaffa lite klorin, tabort och kaninmat bla.
Båda mina barn hade somnat i bilstolarna den korta biten från Kista till Rissne..
De vaknade upp då vi parkerade men var supertrötta så jag bäddade i kundvagnen och la ner dem bägge..


Jag skulle ju ändå inte handla så mycket så jag tyckte det var skönt för dem att få ligga och mysa lite..och det tyckte de själva också eftersom de låg kvar så där iaf en kvart :)
Efter alla shopping och fix var det skönt att komma hem till en smutsdisk som hade förökat sig medan jag varit borta.... :( ...eller inte!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback