Klaga inte på värmen, klaga inte på värmen, klaga.. fy f-n va varmt det är!!

2011-06-11 @ 23:40:04
Sommar, sol och värme är underbart!!!! Meeeeen, lite lagom varmt är bäst! Idag var det lite väl varmt tycker jag...
Noomi är nog inte så där jättenöjd med denna värme. Hon har varit rätt duktigt gnällig idag och helst velat vara i famnen... synd bara att hon inte förstår att det blir ännu varmare och jobbigare att klänga på min arm. Och att jag iom det blir ännu varmare vilket i sin tur gör att hon blir varmare... :/
Denise & Thor kom på besök idag! Superkul att träffa dem igen!! Det var länge sen nu.
Thor fann sig till rätta så fort de klev innanför dörren :)
Han satte genast fart med att assistera Noomi i hennes favvosyssla nr 1-diskplockning!


När disken var avklarad, lekar lekta och lunch uppäten så gick vi ut på tomten.
Både Benjamin & Noomi tyckte att Hugo Hund var spännande :)



(Lugn bejby! Jag försvarar dig med mitt gevär :) )
Sen packade vi in oss i Denises volvo och åkte och hälsade på Mari & Melvin.
Skönt med lite svalkande fartvind under bilturen dit ;)
Vi satt ute på Maris gräsmatta medan barnen lekte. Vi drack lite kall Ramlösa och åt några mandelskorpor. Glupska Noomi som inte hade ätit en kaka i hela sitt liv (förutom den hon snodde av Benjamin vid ett tidigare besök hos Mari) lyckades än en gång lägga rabarber på en kaka hon inte skulle ha.
Vis av erfarenhet då jag är i munnen hennes och pillar när hon tuggar på något jag inte gett henne, så svalde hon kakan utan att tugga när hon såg mig närma sig :(
Med följden att hon satte i halsen... men det löste jag med en snabb heimlich.
Slutsnaskat!!!
Jag tog fram Melvins badbåt istället och fyllde med vatten. Det uppskattades kan jag säga..





Jag tyckte så synd om Melvin som lånat ut sitt bad och satt bredvid och svettades :( att jag fick Mari att klä av honom och trycka ner honom med. Trångt blev det då, men förhoppningsvis blev de lite svalare..

Här ovan ser ni Noomi utdela den avslöjande, allergiframkallande dregelkyssen på Melvin rygg.
Melvin fick nämligen utslag där efter badet. Vad kunde det komma ifrån så plötsligt??
Här har ni alltså svaret. Noomi åt lite kaka med mjölkprotein i och Melvin reagerar på blötpussen...

Sen efter badet somnade de alla tre och jag lagade till lite köttfärssås och spagetti som vi mammor kunde äta i lugn och ro. Kors i taket!!
Denise skjutsade hem oss och tog sen 17:30-färjan hem. Jag började röja lite i köket för att kunna ta emot det andra kattköparparet för dagen!!! :D Två ville de ha, så nu återstår endast två hannar!! Skönt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback