Höftsnuva..

2011-06-27 @ 23:47:36
...igen, är vad läkarna, hittills, tror det är som Benjamin drabbats av. :(
Inget kul att ha ont och halta som en 85 åring när man är 5.

Mari skjutsade oss till Ekerö vc där Benjamin fick ta en snabbsänka (stick i fingret) och där vi fick en akutremiss för ultraljud av hans höft till Aleris i Vällingby.
Även dit fick vi skjuts av Mari som även passade Noomi under tiden Benjamin och jag var inne på undersökningar och provtagningar.
Benjamin var jätteduktig och samarbetade trots att han talade om att han inte vågade bli stungen :(

Efter ultraljudet gick vi och lunchade på kolgrillen i Åhlénshuset. Benjamin fick ett happy meal från McD.
Noomi fick en av sina burkar..som hon så klart ratade då hon såg att jag åt annat.
Hon högg villigt in på Souvlakin och pommes. Skrek i högan sky då hon inte fick hålla i grillspettet själv.. :S Men det kändes lite trist om hon skulle borsta rent bordet med min lunch och dessutom såg jag framför mig att hennes hantering av spettet kunde orsaka smärre panik vid bordet bredvid om kycklingen skulle hamna i tjejens veggowok..
Så hon fick nöja sig med bortplockad kyckling och det gjorde hon till slut.

Strax efter att vi kommit hem så ringde Benjamins läkare angående provsvaren..som pekade på höftsnuva.
Precis som jag själv sett på ultraljudsbilderna så var det mycket vätska kring vänster höftkula och läkaren ordinerade Ipren. (som jag redan köpt, vis av förra vändan)
Vad tråkigare var så ville han att vi skulle komma tillbaka i morgon för ett större blodprov med föregående Emblabehandling för att kunna utesluta andra mindre enkla åkommor så som tumör i höften och annat skrämmande :(
Mycket bra att det utreds ordentligt dock! Synd bara att vi inte fick göra det idag då vi ändå redan var på plats.
Så i morgon blir det ytterligare en tur till vc. Denna gång med buss och barnvagn.
Noomi ska få vara hos mormor så jag kan koncentera mig på Benjamin utan att behöva jaga och hålla fast lillasyster. Det uppskattas!!!! Precis lika mycket som skjutsen och banvakteriet som Mari bjöd på idag!!

Här hemma är det dessutom olidligt att vara så jag ska kanske inte klaga över ännu en Ekeröresa..men jag klagar ändå!!
Här är det iaf bastuvarmt då vi ej kan vädra eftersom trattkatten då skulle rymma ut :(
När vi skulle äta middag så låste jag in henne på toa en stund så vi kunde öppna altandörren på baksidan och släppa in lite luft. Annars hade vi inte fått ner en bit.
Middagen intogs av mig, Benjamin & Noomi. Känns konstigt pötsligt att ha en sån liten familj..
Jessie har åkt till Åsa camping strax utanför Göteborg med en kompis och kommer vara borta till på lördag.
Eric jobbar hos sin pappa och kommer vara borta lika länge.
Isac avstod att äta med oss pga risken att behöva hjälpa till att plocka undan eller passa syskon..... :/
Noomi åt som vanligt samma mat som vi och med händer och sked till hjälp :).
Det går jättebra om än rätt kladdigt...


Potatisgratäng är gott!! :)

Benjamin som varit så duktig idag fick köpa en lego polishelikopter som han var lite bekymrad över ifall han skulle få ihop.. Han hade ju inte sin brorsa legoexperten hemma till hjälp...men han tog sig an uppgiften själv med stor koncentration..


Och inte blev jag ett dugg förvånad när han grejjade det!!
Sen lekte vi tjuv och polis både länge och väl.. med två korta avbrott för tvättning av bebisrumpa :)
Den kryddstarka souvlakin satte fart på magen...

När vi sen inte stod ut med hettan innomhus längre så gick vi ut och sågade ner en stor gren..

..för att få bättre plats för hängmattan som vi satte upp. Sen gungade de små medan jag sjöng barnvisor som Benjamin önskade i värsta -ring-så-spelar-vi- anda.
Mysigt var det att ligga ute i den fläktande brisen och gunga tillsammans..




Sen blev det gemensamt bad med såpbubblor och vattensprutande kamera... :)
Noomi lyckades välta baljan då hon försökte sig på att balansera på kanten innan Benjamin hoppat i.
Förvånad satt hon sen med en tom balja som ett sköldpaddsskal på ryggen :D
Hon gjorde inte illa sig ett dugg men fick skamset så och vänta på att baljan fylldes på nytt.
Badrummet var rejält blött efter badet, men det var det värt pga alla glada skratt och bus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback