Fishing Engström style

2011-06-19 @ 23:57:52
Här kommer fler bilder från gårdagen :)
Dagen började med att jag passade Melvin medan Mari och Eric stack till Ekerö centrum för att handla lite.
Gräsmattan var i stoooort behov av att klippas..

Så jag parkerade de små i vagnen och tog mig an uppgiften...

Överkurs!!!! Inte gick det att klippa särskilt mycket med två små.
Melvin ville ju ha sällskap av moster Anna. Inte lämnas ensam med en busig tjuvaktiv kusin :)
Så jag gav upp. Gick in och nattade Noomi och gjorde gröt åt Melvin som blev överlycklig..

När Mari och Eric kom tillbaka så åkte Mari hem en repa och hämtade fiskegrejor. När hon lite senare återvände var jag ute och klippte gräs igen. Mari tog över och nu var det min tur att fixa med fiskegrejor och picknickmat.
Stal åt mig en dusch först bara. Johanna & Rolle som också anslutit tog hand om Noomi under tiden.
Kusin Jimmy och hans fina barn Rasmus, Lina & Jesper kom strax innan kl 14. Med sig hade de Jessie som de plockat upp i Tungelsta.
De hade tänkt överraska mig, men den överraskningen satte Jessies pappa Sten stopp för... :P
Nu när alla var samlade var frågan hur vi skulle lägga upp vår fiskedag. Hur länge vi skulle vara borta, var vi skulle äta och om vi skulle fika innan vi åkte.
Då Mari och jag körde leken "bestäm du, men jag kommer ogilla ditt beslutsleken" så avgjorde Jimmy och beslutade att vi skulle fika först, koka potatis och käka på bryggan.
Sagt och gjort.
Efter att ha roddat lite och mekat ihop spön, satt på sänken, flöten och krok så var vi igång.
Inte för att skryta ;P men jag fick den första fisken :D ...en mört iofs..

Som Benjamin fick kasta i igen..
Slemmig blev han och fick låna en våtservett.
Full fart var det på både Benjamin & Jesper så deras storesyskon fick jobba lite ;) under tiden föräldrarna fixade käket.


Pappa kom ner och kollade läget lite och hade med sig en tändare som jag glömt och lite vatten.

Jessie & Lina, två coola brudar
. Lina fick för övrigt dagens andra fisk!!! Men hon fick minsann en aborre :)

Jimmy upptäckte något mellan stenarna. 5 stycken ormar slingrade runt där. Snokar bara visserligen..
Men småkillarna tyckte det var spännande...och Jimmy med :D

Sen var maten klar. Färskpotatis, tzatziki, sallad, korv och kycklingklubbor fick det bli i brist på fisk..




Efter maten ville Linn & småkillarna bada så vi packade ihop och drog vidare till Sjövillabadet.




Rolle, Jimmy, Lina och Rasmus gick också ut i vattnet och fuskbadade lite.. :)
Men Johanna tog sig minsann ett riktigt dopp och en simtur.
Övriga badkrukor satt och njöt på stranden i kvällsolen.



Med badet avklarat så åkte Johanna, Rolle och Linn hem för att sova. Vi andra åkte tillbaka hem till oss och fortsatte att umgås med glass och dricka. Klockan hann bli så mycket som 22:30 innan vi skiljdes åt och den Tungelskagrenen av släkten åkte hem till sitt.
En mycket mysig och supertrevlig dag och kväll hade vi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback