En osutten rumpa och en trött rygg...

2011-06-26 @ 22:56:42
...har jag genomlevt dagen med.
Direkt efter Noomis frukost gick hon och jag ut och hängde tvätt.. Ja jag hängde och hon hängde med.
Sen eftersom jag var så trött igår att jag inte ens orkat diska så tog jag tag i disken.
Efter det behövde kattlådan tömmas..och eftersom den inte gör det själv och det inte är en syssla som ligger etta på popularitetstoppen...så är det min syssla..
Ska bli skönt när trattkatten blir den gamla vanliga katten igen och går ut och uträttar sina behov.
Därefter blev det frukostdags för Benjamin, lek med Noomi som sovit för lite och var trött.
När hon rätt så snart somnade för att sova middag så gick jag ut och tog mig an ängen till gräsmatta jag låtit växa lite för länge.. :(
Gräset var så pass långt att jag blev tvungen att klippa hela gräsmattan två gånger, en gång lodrätt och en gång vågrätt (vilket nu som är vilket..beror ju på från vilket håll man ser på det..)
Jag har faktiskt inte klippt den sen kusin Jimmy med barn var på besök den där soliga fiskedagen.. när det nu var..
Hur som helst så tog det lååång tid. Svettigt, varmt och jobbigt var det.
I vanliga fall så klipper jag gräsmattan på en tank bensin men idag gick det åt två.
Precis när klippningen var färdig och tvätten torr så började det småregna.
Bara att ta in tvätten illa kvickt.
Noomi som hade vaknat var hungrig. Dags att fixa sen lunch.
Mätt och..nja...nästan..lite halv belåten iaf..fick hon försöka roa sig själv då det var dags att sila och tappa flädersaften på flaskor.
Att hitta ett par tights till Jessie nere i megatvättbergen blev nästa uppdrag... jo jag fann dem..men det tog sin tid.
Poolen som aldrig riktigt hinns sättas upp ordentligt hade bottenfyllts av veckans regnväder...tömde den, gjorde jag, i avsikt att fixa den färdigt...  vilket inte hanns med..så det blir till att göra om det en annan dag och hoppas på mer tid...
Middagsdags, lite tidigare än vanligt, eftersom Jessica som åker till Göteborg i morgon och ska kvarta hos Tesse, skulle hinna äta.
Pasta och kassler, paprika, vitlök och cremefraichesås fick det bli... Tror jag lagt upp det receptet här nån gång. Snabbt, simpelt och gott.
Noomi som äter middag själv behöver alltid en ordentlig tvätt efteråt..och jag som svettats en mindre saltblandad insjö..gick därför och duschade efter maten.
Sen var det dags för köket. Disk, dammsugning och våttorkning av golv.
Och efter det läggdags för två små trötta barn.
Detta genererade en osutten rumpa och en trött rygg.
Nu har rumpan fått sitta och ryggen vila.
Vila vill också resten av kroppen, kanske särskilt huvudknoppen..
Benjamin tyckte väl att jag var så där supertråkig som en stressad mamma kan vara.. :(
Han roade sig med att massproducera förbudsskyltar som han ville jag skulle sätta upp i köket...


Han ville nämligen hellre hänga framför tvn och uppskattade inte att jag ropade ner honom för att äta och för att ge mig chans att tillbringa tid i hans närhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback