Dagens höjdpunkter

2011-06-07 @ 00:04:02
Gårdagen slog det mesta på länge, iaf för Benjamin som var på Skansen med Roland, Emil, Angelica och Filippa.
Där klappade han en orm och en spindel.
Han berättade att det var jätteviktigt att man klappade spindeln på bakbenen...
Sen hade han åkt "krockbilar" och annat skoj. Sett apor, sälar och andra djur.
Trött och glad kom han hem med magen full av mjukglass :)

Dagens höjdpunker för mig var att få raka av Benjamins egenhändigt klippta frisyr..

Nu har han, för ett tag, fått tillbaka sin gamla frisyr som han hade då han var 1 år och fram till han fyllde 3. Då hade han tröttnat på den och sparade ut till långt hår. Nu när det var färdigrakat var han nöjd och speglade sig och pose'ade framför spegeln och sjöng rocklåtar :)

En annan höjdpunkt gäller tomten.. förutom att Benjamin åkt vattenbanan med smittande jublande skratt så hann jag klippa hela gräsmattan idag, under tiden Noomi låg ute i vagnen och sov.
Sen kopplade jag in två vattenspridare och satsar nu på att ha en alldeles egen green här hemma :)

Något annat som var trevligt var att Isac lagade maten idag så jag fick tid till annat!!! ♥ Jessica påbörjade iplockning av disk i maskinen, skönt det med, även om jag så klart önskat att hon även avslutat det... vilket hon iofs gjorde men.. dessvärre innan allt var färdigt. Eric passade Noomi så jag fick ladda tvättmaskinen en tredje  gång idag OCH ta en lång dusch för att tvätta bort svett och äppelblommor efter gräsklippningen.
Noomi som börjat äta samma mat som oss andra till middag avancerade idag från att äta med fingrarna till att äta med sked :D


Duktig tjej :) ♥

Dagens underbaraste kommentarer levererade som vanligt Benjamin :).
Det hände när vi var och hälsade på Tytte & Åke i sommarstugan och jag ville sitta ute och Benjamin vara inne och bygga med Brio builders som han sa : (efter att ha frågat mig vanligt och jag ville bygga med honom och jag svarade kanske sen)
- Vill du bygga med mig beeejby? När han sa det la han huvudet på sne och blinkade med ett öga ;)
Vem kan motstå en sån invit? Inte jag :)
När jag så reste på mig och skulle gå in så öppnade han myggdörren och sa:
-Efter dig damen. :)
Så allt som allt en härlig dag med fem underbara barn ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback