Sleepyhead

2011-07-19 @ 23:17:55
Så trött, så trött...
Så trött att jag inte orkar prestera något mer idag. Har bestämt mig för att strunta i disken och försöka stjäla till mig lite extrasömn i natt. Känns som om jag har BEHOV av det.

Dessvärre måste jag gå ronden först..pool & uteblommor...
Har kämpat med min gräsklippning idag.
Kämpat med gräsklipparen tills jag var mycket nära att få ett arabanfall!!


Gräsklipparen min snälle far lämnat hit sjunger på sista versen. Motorn låter rätt ansträngd och går på lågvarv. Klippte lite grand imorse..och sen stannade den..pappa kom och kollade på den.. och då startade den..klippte lite mer men fick avbryta..återupptog klippandet...och så stannade den...plockade loss bränsefiltret och tvättade det i lite bensin..satte tillbaka det...och klippte lite till..motorljudet lät bättre...tills det började låta sämre igen...klipparen stannade...och jag fick igång den..klippte lite mer...och så stannade den...då gav jag upp och gick in och lagade kyckling med bacon, vitlök och örter istället!!! 
(recept kommer kanske imorrn, annars vilket år som helst...)

Hade förstårs önskat att jag, då jag kämpat med gräset i värmen hade haft någon som ropade: -älskling NU är maten klar.
Men istället har jag ett gäng som ropar: -morsan NÄR är maten klar?

Mari, Dennis, Diana och barnen kom på middag och det var mysig då vi satt ute på altanen och åt :)






Irritationen över att gräset fortfarande inte är färdigklippt sitter kvar och skaver... >.<
Har funderat lite på varför jag inte lyckats kläcka ur mig en enda motorintresserad kille.. eller åtminstone en som inte springer åt andra hållet när man kommer med nåt som har motor. Hade varit skönt att slippa klippa gräset ibland eftersom det är så stressigt att hinna med det, utan att bli avbruten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback