"Jag vet inte. Ser den död ut??"

2011-07-22 @ 00:16:04
Morgonens flit höll i sig :)
Fick besök vid 13-tiden av Liam & Ulrika. De skulle tillbaka till sin lägenhet idag men grabbarna ville hinna ses lite idag med. De byggde med lego mestadels men hann även med att spela lite data.

De åkte på 15:30-färjan och vi blev ensamma igen. Frågan var vad vi då skulle hitta på...

Fick idén om att åka till tippen med bla kaninburarna och alla gamla poolstegar och pumpar.
Mari hängde på Lene & Connys kärra bakom bilen, stoppade in lite sopor och kom sen hit vid strax innan kl 18.
Då skyndade vi oss att fylla kärran så vi hann med 18:30 färjan.
Benjamin, Noomi och Melvin var så klart med som vanligt. Trots hetsen och stressen lyckades vi packa så bra att vi chansade på att åka med osurrad last..och det gick alldeles utmärkt.

När vi kom fram så började vi med att lasta ur barnen och satte därefter fart med att släpa en massa sopor.
Tungt, skitigt och jobbigt var det. Benjamin hjälpte också till med att lasta av, bära och slänga.

De små fick sitta på första parkett :)

Benjamin tyckte det var kul när stålrören skramlade ner i containern.

Eftersom besöket på tippen var en stundens invigelse och ej planerat så hade jag inte hunnit rensa burarna på alla nät och den ena innhöll dessutom en massa halm.
Men jag spelade dum och svag och frågade en kille ur personalen var jag skulle slänga buren.
Jag sa också att jag försökt men ej kunnat få bort gallret.
Han såg väl lite besvärad ut och rätt fundersam men kom till sist fram till att den skulle slängas på metall. Vilket jag sen gjorde.
Där jag slängde i buren stod en kille och såg vraket med halm och allt i.
Han ville göra sig lite lustig och frågade: -Är kaninen död?
Varpå jag la på en chockad min och sa med stressad blick: -Jag vet inte. Ser den död ut?

Man får känslan av att alla tittar lite snett på oss där vi kommer med fullastad kärra och dragandes på tre ungar. Kan riktigt se hur de tänker.."ungar på en soptipp..? Kan de inte lämna dem hemma då de ska hit" Får lust att försvara mig /oss och säga som det är..att vi inte har så många valmöjligheter och att dit vi går, går också barnen.
Låter saken bero, men njuter av att slänga upp ungar och bilstolar på kärran och åka runt så på tippen för att de ska få än mer att irritera sig över,

Mari & Melvin är ett tight sammansvetsat team och vi gör trots ungar tippen snabbare än de flesta :)


Avlastat och klart!! Nu återstår endast att åka och plocka upp middagen på La Casa.
Då Mari och Benjamin återvänder efter att ha hämtat maten möts de av två nyfikna bebisar som fått komma loss en stund :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback