Gratisnöje

2011-07-21 @ 09:09:23
Igår var det dags att fylla på förråden här hemma.
Liftade med Mari som skulle tanka bilen.
Lyckades få henne att styra kosan mot Slagstasidan och Heron city för ett besök på Willys.
Som tack för det så betalade jag färjan och lät henne låna mitt Kapp Ahl-sms som gjorde att man fick handla för halva priset på alla reavaror :)
Blev alltså en tur till Kungens kurva och Kapp Ahl först.

Som jag tidigare sagt, är Willys i Heron en av Stockholms billigaste matvarubutiker.
Men vad jag inte har sagt är att det även är den bästa butiken att handla mat på om du handlar ensam med vilda barn :).
Många utlandsfödda familjer handlar där och de är så trevliga och barnkära.
Man får alltid hjälp i kassan vid i och urplockning.
Igår var det en kvinna och en man som väntade sina två första barnbarn i oktober som tog hand om Noomi medan jag lastade upp varor. Tack för det :).
Benjamin fick dessutom hjälpa en ur personalen att fylla på burkar till lösgodiset. Det var kul, tyckte han :).
Utanför Willys finns också ett av Stockholms roligaste gratisnöje.
Fontänerna med ljus och massor av vatten som du styr själv med hjälp av stora färgglada knappar.
Benjamin skulle kunna stå där i timmar.

Man kan också använda hela kroppen till att trycka på knapparna :)




Noomi fick också hjälpa till..men hon fick använda fötterna :)

Vi var ju tvungna att försöka få vattnet tjejigt rosa :)

När vi kommit hem och flyttat över Noomi, som somnat i bilstolen, till hennes säng så var det dags för den tråkiga upplockningen av alla varor.. :/
Benjamin hann slapp han för Ulrika & Liam kom och hämtade honom och tog med honom hem för att leka. Jätteglad blev han då.
Noomi och jag tog en promenad upp och hämtade honom några timmar senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback