Flitens lampa lyser..eller jag kanske skulle säga..låga brinner..

2011-07-21 @ 09:52:39
Noomi som återigen tycker att 5-tiden är en bra tid att väcka mig på gjorde inget undantag imorse utan jagade upp mig för att tillgodose hennes vällinglustar..

När jag så gjort så tyckte jag mig märka att hon inte var riktigt mogen för att gå upp iaf.
Låg kvar och mös en stund tills jag hörde Eric komma ner för trappan.
Eftersom jag ville prata med honom flyttade jag tillbaka Noomi i hennes säng och gick ut i köket och satte mig vid köksbordet tillsammans med honom.

När vi snackat färdigt och Eric förflyttat sig upp på sitt rum med sin frukost hade Noomi somnat om.
Vis av erfarenhet smög jag inte in och la mig jag med trots att klockan bara var 6.
För antingen vaknar hon direkt igen eller också så somnar jag och får sova en kvart innan det är dags att gå upp igen..och det enda jag uppnått isf är att jag kliver upp tröttare än tidigare och sur som en citron.

Så istället satte jag fart och gjorde en massa som jag velat men inte hunnit. Började med att skura ur soptunnan eftersom sopbilen varit här i tisdags och för att den för en gångs skull var tom.

Gick sen ner i källaren och röjde i förrådet med alla kartonger.
Flyttade om och samlade ihop lite skräp, hittade myggnätet till vagnen som jag letat efter länge plus en present jag köpt till Noomi när hon fyllde 1, men som jag bestämt mig för att vänta med att ge.
Tyckte att nu var tiden inne. Hon ska få den sen när jag städat färdigt köket.

Hämtade också den elektriska häcksaxen och gick ut och gav mig på häcken vid vägen, Jasminbusken och en annan taggig buske som gjort vinbärsplockningen till en syssla man borde bära rustning för att kunna utföra.

Krattade sen ihop en stor hög av ris som jag fyllde eldningstunnan med...och när den var fylld, fylldes JAG av en enorm lust att "fjutta på"!!
Mina gamla pyromantakter gav sig till känna och då riset var nyklippt och färskt tänkte jag att en liten gnutta bensin skulle göra jobbet.. ;)
Gräsklipparen strular ju bara och tillåter mig inte att slösa en massa bensin på den...så lite mer... än en gnutta kunde tunnan gott få.
En stor skvätt fick det bli istället.
Kom lite bensin på handen också...hmm... tänkte lite på om det skulle kunna vara farligt när jag skulle tända tändstickan...ifall lågan skulle slå upp och antända min hand..kanske skulle tända med vänster hand..men... näee, det är ingen fara!!
Tände stickan och kastade den i en fin båge rakt ner i tunnan.
Hann föreställa med wooooshet som skulle antända riset... det kom aldrig!!???
Istället kom ett BOOOOM som nästan fick mig att fara baklänges!!
Vilken j-vla smäll!!
Tog ett steg bakåt och kontrollerade om jag hade hår och hörsel i behåll (vilket jag faktiskt hade) ..innan jag började asgarva :)
Strax efter kom regnet och släckte min lilla brasa.
Då passade jag på att plocka av vinbären jag blottat medan jag fnittrade i regnet.

Kanske man borde starta varje morgon med en smäll!!???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud SÅ bra! :))))))

2011-08-03 @ 23:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback