Back on track

2011-07-24 @ 23:50:04
Tror jag kommit igång nu igen efter gårdagens totala dipp. Trots ännu en jobbig natt med lilla fröken.
Har hunnit med en liten promenad upp till Majki,

varit på visit hos mamma & pappa tillsammans med alla mina syskon utom Rolle. Ja, Majki, Jocke, William, Angelica, Melvin, Dennis, Diana och Evelyne var också där.
Lunch blev de som var hungriga bjudna på.
Mamma hade provlagat baconkycklingen jag la ut här på bloggen för ett par dagar sen. Så nu är den testad av en expertpanel :) och fick med beröm godkänt.
Testa själva!!
En snabb, lättlagad och jättegod rätt man inte behöver skämmas över att bjuda hem gäster på :D.
Sen blev det fika och en massa lek och bus för barnen.


Under tiden jag var borta så tog Jessie bort lakanen ur sängarna och tvättade dem.
Så när jag kom hem så hängde jag ut dem, satte på en ny maskin och började stryka kläder.

Noomi hade somnat och sov en eftermiddagslur så då var det bäst att passa på.
Blommorna ute på altanen fick första hjälpen. De var lite ledsna på mig som inte visat dem någon uppmärksamhet på två dagar.
Poolen blev rensad på björkfrön och middagen blev tillagad. Sen vaknade Noomi och vi åt vår middag.
När maten var uppäten så tog Jessie helt på eget initiativ :) en promenad med Noomi och Millan.
Jag fortsatte stryka och rensade ur den enda garderoben vi har f.n i sovrummet.
Den ska nu försöka rymma mina, Benjamins och Noomis favoritplagg.
Resterande kläder får bo i källaren ett tag till.
Jag hängde upp en stång i sovrummet också där jag nu hänger ännu lite fler kläder :)

En kombinerad walk-in-closet och sovrum får vi nu :)
Medan Jessie ännu underhöll sin syster med Millans hjälp så bäddade jag rent i sängarna innan jag badade mina två små och bäddade ner dem bland rena lakan.
I morgon hoppas jag hinna fortsätta med kläderna och ändå ta mig iväg och handla en massa saker.
Bla sånt jag behöver till mina uteprojekt.
Idag ringde också äntligen Jörgen. Som Benjamin har väntat!! Jörgen hade inte fattat att vår telefon funkade igen.
När de la på sa Benjamin i extas: -Han kallade mig älskling!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback