Idag

2013-11-14 @ 21:03:31
Idag fick hundar och kollegor vila ifrån mig.
Vet inte om det uppskattades..
Säkert mer än de kommer att uppskatta förkylningen de eventuellt, kan tänkas ha fått av mig igår iaf!
Under min första, och hittills enda, dag i hundpatrullen..
Förstod rätt så tidigt under natten till idag, att det nu var min tur.
Att jag nu kunde lägga till feber, som sällskap åt min tilltagande hosta och snoriga näsa. Great liksom!!??
Tänkte nonchalera det och bara peta i mig några alvedon och ta mig iväg till jobbet...
Men efter att någon gång under varje nattlig timme blivit väckt utav någon, av de tre sjuka barnen, i ärenden som yranden, frossa, mardrömmar, törst, febertoppar och hosta började jag vid fem-tiden tvivla på ifall jag ens skulle leva vid tidpunkten för mitt uppstigande vid 6.
Jag kompromissade och ställde fram alarmet med 40 minuter och tänkte att jag då säkert skulle må lite bättre...
Vara redo för ännu en trevlig arbetsdag.
Så blev inte fallet, utan jag fick tänka om. Fick se mig besegrad av en envis dagisbacill!!
Däckad någonstans under 7:e ronden..
-Hej o hallå jobbet! Under denna raspigt onda obehagliga stämma, döljer sig en ledsen medarbetare som är mer än medveten om att hon än en gång sviker laget.
Hemmalaget fick sig istället, ytterligare en spelare.
Så på avbytarbänken var det idag därför, alldeles jämntjockt av febriga kroppar med hackande hosta.
Vem sa att jag skulle jobba jämt och ständigt?? Ett inhopp nån gång i månaden kan väl kanske räcka..??
Bara så jag får ihop tillräckligt med pengar till Alvedon, Ipren och annat vi kan tänkas behöva under resterande månads dagar....
Och, nej.. jag kommer inte jobba imorgon heller!!
Noomi är den enda, i vår lilla kvartett, som nu ikväll inte tempar mellan 38-39.5.
Life's gooood!!! ....eller nåt!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på sig..och kom tillbaka när alla basilusker är ur kroppen/ Micaela och Anette på Bryggan ....ps godsakerna du bakar måste godkännas/smakas av på huvudkontoret :)

Svar: Tack!! Och det där med provsmakeriet ser jag som en självklarhet :)
5underbarabarn

2013-11-15 @ 06:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback