Röda spåret

2013-05-21 @ 23:49:10
Röda spåret låter väl så där lagom mysigt.. fick mig att tänka på snigelspår i lingonveckan.. ;/
Röda linjen hade väl varit ett snärtigare namn. En linje som leder ifrån de fina kvarteren ut till förorten.
För röda spåret börjar ett stenkast från vårt hus på Adelsös framsida, (gräddhyllan ;)) och leder ut i bushen bort till Hovgården ;)
Fick med mig mina två äldsta söner på en kvällspromenad på detta spår nu ikväll,
och trots ett lite ruggit väder så var det en mysig promenadväg.
För er som är sugna på att ge er ut på tur så kan jag berätta att leden är väl utmärkt och lätt att hitta.
Längs leden satt olika informationstavlor om tex träd och skalbaggar. Något jag försökte att tänka bort,
men förvägrades iom en sådan tavla, var förekomsten av icke mänskliga svin utefter leden..
Vik hädan otäcka grisar!!
Ser nu att det rymdes en hel massa information på dessa tavlor :)
Något jag ej hann lägga märke till när jag i farten knäppte några bilder.
Vad jag la märke till var hur vackert det var där längs med sjön..
Lite längre fram längs leden var det bitvis en lite svårforcerad terräng med riktiga gegghål och dypölar.
Blött om fötterna blev det och... framkallade faktiskt även ett par hederliga barndoms lerplatådojjor ;)
Men det var inget som hindrade en motiverad motionär :D
 
 
 
 
(Bäva Micke för nu laddar grannkärringen om och satsar hårt;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback