Körkort

2013-05-27 @ 15:50:24
Vi är nu 4 stycken här hemma, som har åldern inne för att börja övningsköra eller ta körkort :)
..Nja..eller åldern inne.. :D ..kanske är en underdrift för vissa.. JAG kanske mer kan sorteras som övermogen i detta sammanhang, men hur som helst så är det nu dags för mig att göra ett seriöst försök att skaffa mig ett vuxnare sätt att legitemera mig på, än med Id-kort och pass. Kort sagt, dags att ta körkort!!
 
Vad jag förstått är, att det överlag, anses som svårast att klara teoribiten.
Det är där de flesta kuggas.
 
Därför mina vänner, så tänkte jag ta hjälp av en fantastisk site jag hittat här på nätet, nämligen körkort.se!!
Denna site hjälper dig med körkortsteori var helst du befinner dig, då du kan använda deras tjänster via både stationär dator, mobiltelefon och/eller surfplatta.
Du behöver inte ens en teoribok!!??
Bra där, eftersom den vi hade brann upp när blixten slog ned i vår lilla stuga här på tomten.
 
Du hittar inte bara körkortsteori inne på körkort.se.
Nej, där finns även en massa bra tips, om tex fickparkering, rondellkörning och vad man behöver tänka på inför uppkörningen.
 
Söker du efter en bra trafikskola på din ort? Inga problem.
Länkar till trafiksskolor i hela Sverige hittar du också på körkort.se.
 
Andra funderingar gällade körkort, och tips kan du få via körkort.se's forum där både körkortsaspiranter och innnehavare av körkort tipsar, frågar, svarar och ger råd :)
 
Kanske går jag händelserna i förväg, när jag skrytsamt talar om för min chef att jag, när jag i september, återvänder till arbetet, efter en längre tids föräldraledighet, återvänder med ett körkort.. ;)
 
Chansen till detta, ökar iaf med hjälp av körkort.se
Testa du med :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback