Vinterdagar

2013-03-18 @ 01:09:49
I helgen har vi haft två helt underbara vinterdagar som vi spenderat ute, tillsammans med Mari & Melvin, hemma hos dom.
 
 
 
 
Soligt och fint har det varit.
Igår var det lite kallt, speciellt som att vi då kom ut först vid 15-tiden.
Vi eldade ris och grillade både korv och marshmallows till mellis. (och ett och annat ögonbryn..;))
Pappa blev upphämtad för att äta med oss.
 
 
 
 
Mari kläckte idén om att vi skulle bygga en igloo, som vi gjorde då vi var små, och bodde i det hus som Mari nu äger. Skitkul ju att bygga en igloo..
 
 
 
Som så ofta då Mari & jag sätter fart med något så är det inte just att starta upp nåt som är jobbigt... nej istället är det bara SÅ svårt att sätta stopp och sluta....
Så efter att barnen gått in till morfar med Jörgen så fortsatte Mari och jag med byggnationen..
 
 
..ända tills plikten kallade för Jörgen...
Han skulle nämligen åka med 18:30 färjan för att jobba.
Så när klockan hann bli strax efter 18 så var det bara att avsluta..
 
Vid lunchtid idag så fortsatte bygget... trots att det var plusgrader och töväder...
Noomi lyckades riva ingången när hon ramlade in i den...
Både Mari och jag grät och gnatade inombords men lyckades hålla god min ;)
Så vi sågade, måttade passade och byggde vidare...tills det rasade lite igen... suck!!!
Plötsligt kändes sol och töväder inte speciellt kul.. så vi gav upp och lekte med barnen istället.
 
 
 
 
 
Ungar är bara för härliga!!! De hittar glädje i det mesta.
Skiter det sig med nåt så finns det alltid något annat kul att göra ♥
Jörgen som tidigare försett oss med byggbitar till igloon, tog nu över bygget och kom en rätt bra bit på väg, innan även han tvingades att lägga ner pga tövädret.
 
Då vi kom fram till att barnen inte skulle dö av skörbjugg av att äta korv en dag till, så gav jag mig på att tända grillen utan tändvätska, för att grilla resterna från igår. Det tog sin tid, men det gick :)
Det blev visst marshmallows över också...
 
Jummie!!
Lite lek i igloon hanns med, efter korven och innan hemgång, för att få till en mycket sen lunchvila.
 
 
 
Noah, han deltog i helgens utevistelser på detta sätt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback