There can be only one - Supertips

2013-03-26 @ 16:05:19
I början av min bloggkarriär försökte jag mig på att dela med mig av lite tips och husmorskurer.
Men saken är att jag nu, inte minns om jag redan delat detta supertips tidigare...
Men så kom jag fram till att det tål att upprepas  :)
Om det är något (förutom Tabort) som jag alltid vill ha hemma så är det...
Användningsområdet för detta medel är många.
Förutom det avsedda, fönster och speglar så är det utan konkurens det medel som bäst löser fett och limrester!! Har man tex låtit barnen klistra 15000 klistermärken på nån möbel eller dörr och vill ha bort dem så går det plättlätt med fönsterputs :) Allt försvinner.
Samma sak om du köpt något i plast, glas eller porslin till köket med en envist svårborttagen prislapp i botten så löser fönsterputsen upp den i ett nafs :)
Vad som kanske är lite mer otippat, är att den är suverän att använda på gympadojjer och andra skor med gummisula som blivit skitiga och solkiga.
Häll lite fönsterputs i en en kopp eller liknande och tag fram några tops som du sen doppar i fönsterputs och gnider bort smuts och fula svarta skrapmärken som gympadojjor ofta får.
Kolla Croocsen som jag köpte i söndags tex, halva skon är "fönsterputsad"..
Rätt stor skillnad må jag säga :)
Det var med hjälp av detta "supermedel" som alla mina skofynd från helgen blev som nya :)
Jag använder även Ajax fönsterputs på väggar, golv och möbler som fått tjäna som taveldukar i barnens skaparlust :). Men ett varningens finger höjs vid detta användande.
Fönsterputs är starkt och lämnar spår på väggar och golv om man låter det "verka".
Spruta bara på och torka direkt!
OCH använd inte på saker, väggar eller golv som du är rädd om!!
Inte för att jag sabbat nåt, MEN man vet ju aldrig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback