Klädbytardags och barnbasarsfynd. Grejor & skor

2013-03-26 @ 13:03:00
Nu ska ni få se vilka skojiga, roliga, fina och bra saker man kan fynda på en klädbytardag eller två.
På klädbytardagen i Alviksskolan hittade jag saker nog för att överfylla en Ikeapåse och tvingades ändå släpa en sopsäck i andra handen.. 621:- slutade det kalaset på.
Noomi fell in love with this dino-tischa, just like her mom ;) 10:-
Den radiostyrda bilen för småttingar, var tydligen alldeles perfekt, för att locka just en sån småtting till att jaga runt i hela köket i syfte att ta fatt bilen, med.
....och fatt den fick han :)
Låtsasmat att "kniva" var också väldigt uppskattat :)
Säcken med bilar för 40:- innehöll både playmobil, små snabba bilar och stora bilar med släp :)
Tillsammans med de två sladdstyrda, lysande, morrande (eller vad en dino nu gör då den låter) och gående stora dinosaurierna inbjuder de till flera timmars lek.
 
Från barnbasaren i Södertälje införskaffades inte mindre än 4 par skor till Noah och en hel del kläder åt honom och Noomi. Benjamin fick ett flygplansspel, 2 kapitelböcker och Noomi en bok och ännu ett pussel.
Noah fick också några leksaker bla. 2 telefoner och en fjädrande larv på hjul :)
Den sammanlagda prissumman för alla dessa skor hamnade på blygsamma 60:- :)
...då kanske man får ta, att ett par av dem drar ögonen till sig på fler än ett sätt...
De är snygga, ja visst.. men vad är det för märke?
Vad står det.... egentligen.... där fram på tårna..?? KUK ....UXZ!?
Detta underliga märkesnamn följdes av ett välkänt sådant.. Fula, men ack så sköna!!
Ett par mockaskor med hundmönster i, för 20:- blev ett "must have" jag inte ångrar!! Superfina!!
Ett par fulsöta sandaler köpte jag också :) 10:- kunde de väl få vara värda.
 
Noah, väluppfostrad som han är, ställde upp på att testa och betygssätta.
Snygga, mjuka, sköna och stabila dojjor låter han hälsa att dessa är!
Fula, lite stora och läskiga var dessa!! Går ju'nte att stå i!! Ta bort!!
Classy, stabila och ursnygga!
Matchar yuppienallen med många roliga knappar och ljud á 10:-  jag också fick!
Hi, ha,ho,ho, sicka fula dojjor!! Tänkte du att jag skulle visa mig i dessa?? Men OK, de ÄR sköna!
Låt mig fundera på dessa!! Och bort med kameran medan jag tänker...
Kepsen, också den för 10 :- sitter som en smäck!!
En skojig hundtelefon fick han av moster :)

Kommentarer
Postat av: AnnaCarin


Men gud vilka fina kläder för ingenting. Ta med mig nästa gång please!!!

Svar: I will :)
5underbarabarn

2013-03-27 @ 16:53:12
URL: http://www.filmflatan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback