Ett enormt ansvar..

2013-03-02 @ 00:16:48
..kommer med föräldraskapet.
Ett ansvar det ibland är svårt att leva upp till.
Jag har sedan en tid tillbaka känt mig trött, ynklig, liten och låg.
Känt att jag inte räcker till eller förmår vara just en sån förälder jag strävar efter att vara.
Det är när man inte mår bra själv som det är så svårt att sprida glädje ikring sig.
När man känner att det saknas möjlighet för en annan att ta ett steg tillbaka och samla kraft..
När man ensam är den som ska rodda hela lasset.
När den där tvåsamheten kanske haltar lite och man inser att den enda man kan förändra är sig själv och att det dessutom krävs mod och kraft att göra det..
När det tidvis känns som att livet mest handlar om att acceptera, gilla läget och försöka anpassa sig..
DÅ är det svårt, men i än högre grad, livsviktigt att finnas där för barnen.
Synd då att jag känner mig som världens sämsta mamma nu..
Så mycket jag önskat, så lite de ber om och sån glädje och kärlek man får, oavsett föräldraprestation!!
Kan känna ibland att det borde finnas en skattningsskala som talar om hur bra du gjort ditt "jobb" som förälder.
En sådan som låter dina prestationer styra vad du får tillbaka.
Typ individuell lönesättning...
Kanske dags att sätta sig med "cheferna" och ha ett ordentligt lönesamtal... och hoppas på det bästa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback