Upp som en sol och ner som en pannkaka

2013-06-21 @ 02:27:00
Dagen började (trots en intensiv mammasaknad) helt ok.
Vi hjälpte Isac att fixa det sista med packningen innan han begav sig mot centralen,
för att ta tåget till Tranås och Elin.
Jessie tog med sig Noah och åkte till Ekerö för att fixa allergimedicin.
Då passade jag, Benjamin och Noomi på att fixa med poolen. VI slätade ut botten och fyllde på vatten.
Som vanligt är det ju skitkul att leka i poolen under tiden som den fylls.
Kusin Filippa kom och lekte vattenlekar med oss.
När vi efter dryga timmen klättrade ur poolen för att äta en sen lunch så kom Jessie, Millan och Noah.
De hade handlat middagsmat och släpat hem tunga kassar och var därför lagomt varma och svettiga.
Kläderna åkte snabbt av och så var det deras tur att bada i det knappt knähöga vattnet :).
När de kommit upp och torkat sig så passade jag på att tillsammans med Tytte smita iväg till mammas grav.
Vi mindes mammas dödsdag och vår vaka vid hennes säng och kände väl båda två att det är så svårt och ogreppbart att hon aldrig mer kommer att finnas här med sin värme och klokhet ♥ fina mamma..
Väl hemma igen möttes jag av badsugna barn.. och jag lät dem klättra tillbaka ner i poolen igen.
Noah fick också känna på vattnet, men tyckte att det var för kallt.
Så han nöjde sig med att stå vid sidan av och titta på baddjuren :)
Till sist lyckades jag övertala dem att komma upp och äta :)
På altanen var det soligt, varmt och dukat med grillmat och ungsstekt färskpotatis.
Jessie och Millan hade lagat maten ♥ Det enda jag bidrog med var att putsa potatisen.
I övrigt fick jag sätta mig vid dukat bord. Mysigt!!
Det är mina brudar det!! ♥
Trist nog så avslutades inte dagen i samma anda... :(
Någon la krokben för mig och säkerställde att jobbet jag lagt ner på poolen under dagen... halverades och jag fick återigen känslan av, ett steg fram och två tillbaka....
Detta gjorde att jag inte kommit i säng ännu, efter ett mycket ofrivilligt bad, en hel massa sökande och mekande beströdd med ett 30-tal myggbett som kliar och irriterar...
Irritation är känslan jag nu tar med mig i sängen...
Hoppas att den är borta, när jag om ett par timmar kliver upp igen..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback