Midsommar 2013 Adelsö

2013-06-22 @ 19:58:15
Midsommarafton 2013 inleddes, för mig och 5 av 6 barn, med frukost på altanen.
 
 
Isac firade som bekant hellre i Tranås med Elin & co. Rätt förståeligt ju ;)
Jörgen som hade tagit ett nattpass på Lidingöambulansen dök upp någon timme innan avfärd mot Adelsö festplats.
Sweet child of mine ;)
Till festplatsen färdades vi i pappas bil... och hur vi fick plats..? Jo, så här..
I trädgårdssoffan färdades de med stil ;)
Nere på festplatsen försvann Benjamin snabbt och skymtades på avstånd då och då.
Han hängde med sin bortflyttade bästis Liam som var på Adelsöbesök med sin mor, far och lillebror.
Noah hann med några danser runt midsommarstången tillsammans med Millan, Jessie och Noomi innan han somnade och sov sig igenom resterande festplatsvistelse.
 
 
 
 
Noomi, min socialt kompetenta prinsessa fick äran att hålla en främmande man i handen eftersom storasyster inte var hugad att göra det. Tur då att Noomi mycket sällan är bang :)
 
 
 
När festplatsen stängde så åkte vi hem för lite middagsvila innan vi begav oss till Tytte & Åke dit vi var inbjudna på en supersmarrig grillbuffé.
Trevligt sällskap bjöds det också på, i form av Tomas med familj och svärdotter, Anette och Johan samt Åkes föräldrar-Stig och Berith.
Innan vi åkte hem till dem så passade jag på att fotografera mina fina småttingar.
 
 
 
Brorsorna undrar hur länge de ska behöva sitta och vänta på Noomi som plockar grus för att göra "hur många barn ska jag ha när jag blir stor"  Många barn blev det :) Vad annat att vänta i denna släkt..? ;)
 
 
 
Hos Tytte & Åke blev det förutom gómiddag...
......kusinmys...
......och lån av Ipad...
...innan kvällen avrundades med den obigatoriska jordgubbstårtan i två tappningar.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Åh, va gott det ser ut!! Kan du tänka dig dela med dig av receptet på tårtan med choklad i??? Kramar

Svar: Ja, till dig :) Det är en egenkomponerad tårta innehållandes 3 ljusa tårtbottnar och två chokladiga, en vitchokladkräm istället för grädde och lite andra onyttigheter :)
5underbarabarn

2013-06-22 @ 20:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback