Am I just old fashioned..?

2013-06-26 @ 23:58:28
Or WHAT???
Phonecafé... är det seriöst och rumsrent nowadays?
 
Minns vår tids hetalinjen med flåskåta gubbar. Med luren i ena handen och ...vad vet jag... i den andra..
Har tillsammans med en kompis, i vuxen ålder (för ca 13 år sen), efter en krogrunda, testat att ringa för att tävla om vem av oss som lyckades bäst med att lura en (prat?)kåt kille på mest kosing i form av hög teleräkning.
Jag vill minnas att jag vann.
Tveksamt om det är en bedrift värd att nämnas, men gör det för att ge er ett hum om min erfarenhet av tele-dating-linjer...
De imponerar inte.. så att säga.
 
Än mindre då dottern lät mig lyssna på en inspelning från phonecafé, som kunde fått mig att rodna om jag inte blivit så förbannad på flåskåta gubbar och dess kärlek till sina egna organ och kroppsvätskor.
 
Vad är det då som gör att dessa telefonlinjer trots allt, lever kvar?
 
Unga flickors nyfikenhet? Tävlande kvinnor? Desperata singelkvinnor som hoppas hitta drömprinsen??
Och ja, jag förstår att drömprinsen KAN gå att finna där, även om jag är helt övertygad om att det inte är mödan värt, för alla hundratals slemindränkta träskpaddor man först måste ta sig förbi innan man hittar Mr Right.
Dessutom är resan dit riskfylld och många gånger skrämmande.
 
Vad sägs tex om att Anders Eklund sökte och hittade unga flickor på siten Phonecafé.
Bla. den 19-åring som han hade sex med timmarna innan han dödade Engla ✞.......
 
Sen kan jag väl också ifrågasätta och tycka att Phonecafé's reklam känns allt annat än seriös..
Inte det ställe jag helst skulle höra min dotter berätta att hon träffat sin nya pojkvän på kanske...?
Förbjudna flirtar?? Spännande dejter?? Anonymt?? Gratis?? Enkelt??
Tycker också att bilden talar för sig...
Men frågan är, är jag den enda som tycker så?
Förvånansvärt lite står att finna om denna teledating-linje om man googlar..
Och NEJ, jag är inte sugen på lite dejting!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback