The typical skitdag!!!!

2013-07-16 @ 23:58:00
Dagen idag har varit sjukt intensiv!! Det var gårdagen också, men då på ett positivt sätt.
Igår drog Mari, Melvin, Noomi och jag land och rike kring, kändes det som.
Vi började på Hedlandet med att handla billigt, sen fortsatte vi till Mulle Meckparken i Solna för bus och lek.
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter parklek blev det till att handla dyrt på Hornbach... och billigt igen på Willys, innan vi styrde hemåt,
på sena kvällen. Lite trista måsten, men ändå flest mysigheter = en bra dag!
 
Idag började dagen förklädd till en riktig höjdardag med sol, bad, många fina barn, lek och bus...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På detta förädiska sätt tog vi oss fram, till efter lunchen.. sen barkade allt åt h-vete...
Noah som nattats av Millan, väcktes efter att Noomi också somnat, av att grabbarna kom tillbaka efter att ha varit hemma och lunchat. Han vaknade surt och stenhårt.
Inget kunde få honom att somna om, i härjet av 3 uppspelta 7-åringar.
Så det var bara att ge upp och ta surungen med ut, för att hänga tvätt och övervaka badkillarna.
Badkillarna lekte och härjade så vilt att den stora runda luftmadrassen gick sönder då de la den uppe i den nyklippta syrenhäcken...
Sen när de kommit upp ur badet och jag gått in för att hämta handdukar, så hann de ha sönder den nya, allra bästa vattenspridaren för mig..
När de strax efter, sprang hem för att rapportera och meddela att de fortsättningsvis också skulle vara hos oss, så passade jag på att försöka natta om Noah.. och det gick...nästan...för när hans ögonlock till sist stängdes.. så hörde jag att grabbarna var tillbaka och att de hoppat i poolen.. fast de vet att de inte får, när jag inte är med.
Jag hann fundera på om jag skulle kasta mig upp ur sängen, ut till grabbarna och riskera att väcka Noah... när han återigen vaknade av grabbarnas lyckoskrik och badtjut..
Upp igen alltså med en megagrinig pojke och ut i trädgården..
Sen fortsatte kvällen i samma anda med en övertrött apunge och en tjej som tempade 38 grader.
Orkeslös, trött och utan tålamod... ungefär som mig mao.
De två, stora parasiterna höll sig lägligt nog undan och drog inte ett yttepytte strå till stacken!!
Lite skämsigt kan jag tycka, att de känner sig så fria och helt utan förpliktelser...
Det resulterade i att de inte blev inbjudna till middagen, som jag lyckades laga ackompagnerad av gråt och tandagnisslan.
Jag var på gränsen till sammanbrott där jag äntligen lyckats bada och tandborsta de små...
(det behövdes kan jag lova)
...och sammanbrottet blev ett faktum då dagens sömnproblem följde oss in på natten...
Noomi levde om så att Noah inte kunde somna.
Noah levde om så att jag inte kunde läsa saga för Noomi så att hon kunde varva ned och somna.
Benjamin levde om i badet så att vare sig Noomi eller Noah kunde varva ned...
Jag varvade upp och hämtade Benjamin i badet medan både Noomi och Noah skrek...
över att jag inte kunde läsa saga (Noomi) eller hålla handen (Noah)...
Fiiiii f-n, vilken typical skitdag!!!!!
Reprisen på den, står jag gärna över!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback