Det är till att röra sig i de fina kvarteren...

2013-01-21 @ 00:33:00
...jorå satte!!!
Här har man kommit upp sig, sirru.
Idag har jag nämligen rört mig som en katt bland hermelinerna på Östermalm, fyndat i Sturegallerian och valt bland bakverk och smoothies på Le café....
Beblandat mig med berömdheter och annat löst folk har jag också... så som sökande bönder, annorlunda familjer och så världens bästa son, syster och systerdotter förstårs!!
Jag hade ju, som jag outade härom dan, kommit över en eftertraktad familjebiljett för 4 till Mgroup's galapremiär av filmen Röjar Ralf hos Mirka.
Det tackar vi allra ödmjukast för!!
Benjamin, Tytte, Filippa & jag blev avsläppta på Sturegatan ca 30 minuter innan insläpp på bion.
Istället för att stå ute och frysa så använde vi den tiden till att strosa runt lite inne på Sturegallerian, trots att butikerna ännu inte öppnat, ty där inne var det varmt och gott :)
Dessutom var det ett smart sätt att reka för den lilla shoppingrunda vi hann med efter bion..
Där inne hittade vi ett litet mysigt fik.. Le café, där barnen fick sig en smörgås och en dricka i väntan på bion.
Snabbt gick tiden.... och det blev snart dags för oss att bege oss bort till Park.
Där hade det bildats en rätt duktig kö av förväntansfulla barn och vuxna.
När man bockats av från listan och fått kliva innanför dörrarna möttes man inte, som på förra galapremiären jag hade förmånen att bevista, av ballonger, någon jättefigur från filmen eller pyssel för barnen.. ty därtill fanns ingen plats :( 
Men godis från Haribo (mmmm, mitt favvogodis), Festis och Ramlösa bjöds vi på innan vi begav oss in i salongen på jakt efter glasögon och en bra sittplats :)
 
(Benjamin ser ut som en flintskallig Bingo Rimer här :) Vet inte vad som hände på detta foto?)
När vi satt oss till rätta, stroked a pose i fula 3-D brillor följde en lite nervös väntan på vilka 5 barn som vunnit varsin Röjar-Ralf goodiebag i teckningstävlingen Mgroup anordnat.
Här ser ni bidraget....
...som Benjamin INTE vann med :(
Som jag satt och kämpade med denna teckning i flera timmar.. för att det skulle se ut som ett barn målat den... NÄRÅ!!
Det är min fantastiska son som hållit i pennan här.
Att han inte vann är, för mig en gåta, som aldrig kommer att få något svar ;).
Din tid kommer min son, då världen kommer att förstå din storhet!! ♥
Kom då ihåg att din mamma aldrig tvivlade :)
Filippa som målar bättre än bäst vann heller ingenting konstigt nog.
Man kan tro att teckningsbidragen från den lilla orten Adelsö, kom på avvägar och aldrig hittade fram... hmmm.. :p
 
Nåja nog om detta..och åter till filmen..
...som inleddes med en liten kort extrafilm - Paperman som jag tyckte var rätt gullig.
Röjar-Ralf var väl också lite gullig :) och helt klart sevärd!!
Särskilt sevärd var den nog för killar och tjejer som Benjamin, som gillar all sorts data-och-tvspel och känner till en hel massa karaktärer från den världen. För jag lovar er, att det fanns en hel massa sådana i filmen.
Pac man, Bowser, dr Eggman och Ryu från streetfighter tex för att nämna några.
Filmen handlade om "the bad guy" Röjar-Ralf, som efter 30 år i samma arkadspel, placerat i en spelhall , tröttnat på att röja, förstöra och tillhöra den "onda" sidan som aldrig får medaljer, tårta eller beröm :).
Han ger sig av och lämnar sitt spel för att försöka vinna en medalj, och på så sätt få en chans till att flytta från sin soptipp till en takvåning.
På sin jakt efter en medalj dyker han upp i andra spel och får uppleva en hel del.
Ja, vi tyckte nog alla ,att det var en rätt kul film och hade inga problem alls med att den var ovanligt lång för att vara en barnfilm, nämligen 1:48.
Röjar-Ralf är en film jag kan rekomendera, helt klart!
Noah som surade över att inte blivit tillfrågad ;), till att följa med...blev iaf sjukt snygg i 3-D brillor..
Goodiebagen som alla barn fick av fantastiskt snälla Mgroup blev mycket uppskattad..
Särskilt uppskattad blev tuschpennorna och reflexen från Leddis som inte bara är en reflex, utan så mycket som en reflex med en inbyggd led-lampa!! Det gillas!! Sådana måste vi införskaffa flera av!!!
Minst uppskattad i goodiebagen var fisklevertabletterna, som av barnen omtalades som att smaka bajs! :)
Därom har jag ingen egen åsikt... eftersom jag efter den dissen...så att säga, suger på karamellen ett tag till.. en annan karamell alltså ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback