Välkommen Vabruari... eller inte!

2013-02-03 @ 10:21:00
Ja, nu har vi tagit steget in i den månad då det, enligt försäkringskassan, vabbas mest..
Trots att jag inte bidragit till den statistiken på flera år, så är nog, tyvärr, detta hushåll inget undantag, i vad det gäller antalet sjukdagar i Februari.
Vi börjar direkt med rossliga, onda halsar, hosta och lite feber och först ut är... alla 3.
Dvs alla de tre som jag hade kunnat vabba för om jag inte redan varit föräldraledig..
Sjukmys på en filt i köket...
 
Noomi är snorig och den enda, hittills, som fått feber, vilket hon hade natten till igår men inget mer, sen dess ...ännu.
Noah rosslar och hostar..
Benjamin har en hård skällande hosta och hade jobbigt med andningen imorse.
Efter att ha andats Ventoline i två omgångar och kurerat sig med varma drycker så känner han sig lite bättre.
Ledsen är han, dock, över att ha missat inte mindre än två kalas denna helg :(.
 
Själv missade jag inte Lottas kalas, som var den tillställning jag bakade tårtorna till och inte till någons dop som jag så lögnaktigt skrev här.
Det var nämligen en överraskningsfest för Lotta som fyller 50 år imorrn.
Och eftersom Lotta kikar in här ibland så... :)
Nu var jag inte kvar så länge på kalajset eftersom barnen var sjuka men några kort hann jag allt ta..
Får se om jag hinner lägga in dem lite senare när Jörgen kommit hem från Haninge, där han tillbringar dagen på någon biltävling.
 
Ha en bra söndag, ni alla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback