Torsdagskvällen hos oss

2013-02-07 @ 23:37:33
En lugn och inte särskilt produktiv kväll har vi haft...
Ja, förutom Jessie då, som bakat tårta till sina arbetskamrater på praktiken.
Jag har alltid sagt till henne att hon kommer gå i mina fotspår och komma att älska att baka (önsketänk;)) och hon svarar, varje gång: -nej, det kommer jag inte!! Det får Noomi göra.
Men efter kvällens bakning så tror jag att hon kanske...eventuellt... kan komma att ta tillbaka det där nejet.
Att baka egna tårtbottnar, både vanlig och maräng, koka en citronkräm med saft och skal samt göra en hallonfyllning var allt lite kul tror jag nog.. :)
Jag coachade och gav goda råd och hon utförde. Vi kan nog bli ett bra team, i framtiden, hon och jag.
Kanske hinner jag fota tårtan innan hon sticker imorrn bitti...
Medan Jessie bakade och Jörgen lagade mat så låg jag på Noahs lekmadrass i köket och mös :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback