Mje,he,he... :)

2013-02-17 @ 15:27:19
Nu har morsan tänkt till!!!
Att få 5 sekunder för sig själv är snudd på omöjligt, har det visat sig.
Som föräldraledig hamnar man av någon anledning ofta längst ner i turordning, då egentid fördelas.
Iaf i detta hem.
Det är samma regel som avgör att mammor slutar ha egna intressen eller åsikter om vilka tvprogram eller radiostationer som är att föredra, i samma stund som de blir just mammor.
Källaren däremot är det ingen, ännu, här hemma som mutat in till sin.
Undrar just varför??
Där som är så mysigt bland muterade spindlar, kasserade leksaker, 8 individers "bra att ha grejer och 2 ton klädpersedlar som antingen är på väg in i tvättmaskinen eller till avdelningen stryk, vik och sortera...??
Men nu har den här mamman tänkt till sirru!!  ;)
Med lagom beklagansvärd min och väl avvägda suckar går jag lätt nedåtböjd mot källardörren, öppnar den håglöst och yppar mitt ärende  "-Ja, jag går väl ner och tar tag i tvätten och försöker få nån ordning där nere i källaren då" och när ingen protesterar (Varför skulle de?? Vem sjutton blir avis på ett sånt trist slitgöra??) stänger jag dörren bakom mig och höjer handen i en segergest och viskar ett tyst -YES!!
Vad de andra inte vet är att jag sist jag försökte bringa nån ordning i hyllorna där nere så placerade jag, mitt i röran, lite diskret, min gamla stereo som sedan länge slutat spela morsans favoritmusik.
Nu headbangar morsan i hemlighet till gobitar som "I Love rock n'roll", "Kiss me deadly" , "dark Lady" och "just like Jesse James" samtidigt som hon i maklig takt hänger ett klädesplagg då och då.
Det här kan nog ta lite tid...är jag rädd ;)

Kommentarer
Postat av: Ancie

Moahahaha!! Du är underbar!! Och genialisk!! Go girl!!

Svar: Ja, det gäller att tänka till ibland ;)
5underbarabarn

2013-02-17 @ 15:35:27
Postat av: Monica

Bra ide Anna, en gång i världen var också en källare min "fristad"!

2013-02-17 @ 15:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback