Inget går till spillo här inte :)

2013-02-01 @ 16:26:15
Anledningen till att jag inte ska åta mig bakjobb, är att jag aldrig har tid för mig själv vilket man behöver då man bakar åt andra.
Bakar man för eget bruk, så kanske det inte är hela världen ifall det man bakar, inte är jättesnyggt  att se på :) och därför kan man tillsammans med barnen baka, vispa, dega och kladda hej vilt.
Nu har jag ju trots allt åtagit mig att baka åt en kompis och då får jag göra så gott jag kan.
Noomi som alltid brukar få baka och laga mat med mig kan inte riktigt köpa att hon inte får det den här gången.
Vi har clinchat ett flertal gånger både igår och idag över bakning och chokladdekorationstillverkning...
Slickning av skålar och diverse redskap är dock tillåtet även vid bakning åt andra.. för finns det skålar och redskap att slicka så betyder det att bakningen är över..
Men mamma, jag beööööver meeeer i skålen!!
Vad är det då hon behöver mer av?
       Marängfluff                    Grädde                         Färdigt
 
Vem behöver INTE mer av hallonmousse?? ;)
 
Efter 3 psykbryt och 25 avbrott fick jag till några hyfsade chokladdekorationer och ännu några rester att provsmaka..
Inte för att jag bjöd in till rest-provslickning, nej det behövdes inte. Noomi ser till att förse sig ;)
När lillebror tvättats av efter lunchen och vi återkom till köket, möttes vi av denna filur..
 
...och det var inte mutgodisarna som chokladat ner henne så här, för dem hittade jag på bänken..
...provsugna och utspottade då något godare gav utslag på hennes gottighetsradar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback