Truly madly deeply..

2013-08-23 @ 23:04:00
...down.
Det skulle verkligen behöva hända något kul snart innan jag tappar sugen alldeles!!
Jag har så sjukt mycket att göra men så frustrerande lite tid att göra det på :(
Det är inte en alldeles lysande idé att måla om i alla rum i huset, utom två, samtidigt.. jag vet!!!
Meeeen vi behöver göra en rokad och byta rum, och då måste man ju passa på att måla om, för när annars ska man kunna eller hinna det??
 
Jag är så enomt stressad av allt jag måste hinna med att göra, att jag inte kan tänka på annat.
Att bjuda hem folk existerar inte alls längre, förutom folk som har en medellängd på en meter.
Och detta eftersom de bara accepterar att vi bor och lever i ett kök, utan att vare sig döma eller prata skit om en bakom ryggen på en, så fort de kommit utanför ytterdörren ;)
 
Man skulle tycka att jag måste prioritera och välja bort vissa saker eftersom jag inte hinner med, men till saken hör att det som upptar min tid, och gör att jag inte hinner med, är barnen och deras aktiviteter.
Och sånt vägrar jag att prioritera bort!
Att klämma in 3 fotbollsträningar på en helg är både roligt, nyttigt och kul...och det får ta tid!
 
Sen som nummer två i tidätarligan hamnar matlagning, tvätt, gräsklippning  etc samt skötsel av hus och hem.
Hur prioriterar man bort det, när man redan innan ger det minimalt med tid?
Går ju'nte!!!
 
Förundras ibland över att andra har så mycket tid över till umgänge. Verkar ju mysigt!!
Själv får jag numer panikkänslor om jag bokat in umgänge med VUXNA människor HÄR hemma!!
Därför gör jag det så sällan att knappt kommer ihåg hur man gör, när man umgås..
 
Till saken hör att det faktiskt nu är dags, för ett sådant stresspaniksumgänge... redan på söndag.. O.o
Innan dess ska jag hunnit städa, klippt gräset, flyttat ut ur Benjamins rum och ha målat färdigt det rummet vi ska ha till tv-rum sen, är det tänkt...
 
Då är det ju lite synd, kanske, att vi imorrn, redan efter frukost, ska iväg på helgens första fotboll för att sedan åka vidare till Linns 4-års kalas till att därifrån återkomma hem igen, tidigast vid 17-tiden.
Sen skall allt tidigare nämnda, klämmas in på 3 timmar, för därefter åker Jörgen till jobbet.
 
Han kommer hem igen, lagom till söndagens första fotboll som börjar 9:45.
När vi sen landar hemma igen, strax innan 11 så har vi iaf 1 tim och 45 minuter innan det är dags att för oss att bege oss iväg till helgens sista fotbollsträning tillsammans med våra gäster, som sen följer med oss hem..
Ja, jag får lätt panik...och känner för att göra som Noah, när allt blir för mycket..
För trots att våra gäster är hemskt trevliga och roliga att umgås med, så känns det på något sätt, alltid, som om det är fel tid och fel dag...
Nästa vecka... då passar det säkert bättre!!
:..Då har jag nog hunnit färdigt på nerevåningen och då kommer jag både ha nystädat och nybakat på bordet....
...eller...?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Glöm inte att andas ..
Känner igen mig i dig
Har en man som inte alls har samma krav på hemmet
Som jag
Jag är inte pedant långt i från
Men lite ordning kan de ju gärna vara phuuu
Tycker iaf att du är fantastisk
Som fixar och donar mest hela tiden
Kram Pernilla

Svar: Jag ska försöka suga i mig lite luft emellan :) Tack!! Jörgen är allt som oftast på jobbet och när han inte är det så är det lite awaiting orders.. Och jag hatar att ge order. Gör det hellre själv då. Thats why :) Kramar tillbaka finaste du ♥ Inbjudan till er kommer :)
5underbarabarn

2013-08-24 @ 11:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback