Du skulle bara veta...

2013-08-20 @ 09:42:23
...varför jag inte svarar när du ringer...
Har som jag skrivit förut, nu helt, förlorat tålamodet med sk normalbegåvade vuxna människors dumheter!!
Har liksom ingen artighetsreserv kvar till dessa människor!!
Som en sista utväg för att bespara dessa människor obehag så undviker jag dem helt sonika..i den mån det går.
 
Soc-kvinnan som vill ha sina blanketter undertecknade hajjar liksom inte vinken, utan balanserar nu, i total avsaknad av skyddsnät på mina nervtrådar....
Blanketter skulle sändas till oss för undertecknande men dök inte upp.
De visade sig att avin jag fått och undrat över vad jag nu kunde tänkas ha beställt, innehöll dessa blanketter.
Sockvinnan hade glömt att nämna att vi hade att vänta ett rekomenderat brev.
Avin blev liggande och brevet outhämtat..
 
Nu, då hon av mig tidigare, blivit anvisad att hädanefter kontakta Jörgen i ärendet (pga min brist på tålamod med henne) får hon plötslig lust att ta kontakt med mig... x 1000.
Behovet hos henne är så stort att hon är nära att brisera om hon inte får tag i mig.
När hon ringer strax innan 9 i värsta frukostkaoset, så väljer jag att inte svara utan tänker att jag tar det när alla barn fått något att äta framför sig..
Men DÄR någonstans tänker vi lite olika, hon och jag.. så där som man kan göra ibland.
 
Soc-kvinnan vill prata med mig nu, där och då, med detsamma och på EN GÅNG!!!
Hon ringer så snart ekot av sista signalen har ebbat ut..... upp igen!
...och inte bara på hemtelefonen. Utan piffigt nog även på mobilen..... samtidigt..!!??
 
Så förutom kakafonin av otåliga barnröster som kräver frukost, så dränks mina hörselgångar av två olika melodier... i två olika tonarter.
Allt med samma otålighet och krav om uppmärksamhet!!
 
Jag väljer barnen, och väljer därför återigen att ignorera telefonerna.
 
MEN som för att försöka driva mig över vansinnets brant så ringer soc-kvinnan inte mindre än 4 gånger vardera på båda telefonerna... OCH dessutom S-A-M-T-I-D-I-G-T!!! 
 
Jo, för så klart vore det ju slöseri från hennes sida att inte använda soc-kontorets förträffliga växel till fullo!!
Denna förträffliga växel som inte förmår ta emot och förmedla samtal åt andra hållet...
Samtal som Jörgen försöker ringa för att skona mitt humör.
Nej, det visar sig vara en omöjlighet att komma i kontakt med soc-kvinnan från andra sidan av teleledningen..
 
Så jag får mottaga än fler samtal, under dagen från samma nummer..
 
Samtal som jag fortfarande väljer att inte besvara, pga att jag ta mig f-n inte tål den kvinnan OCH kommer att låta henne veta det OM jag skulle lyfta luren!!
 
SÅ:
-Jag svarar inte pga jag vill bespara dig en kvarts monolog till varför du är en sådan patetisk, pinsamt oprofessionell, IQ-befriad person som på intet sätt borde tillåtas sitta på en tjänst där merparten av arbetsuppgifterna innefattar att samspela med andra människor!!!!
-Jag önskar BESPARA dig den informationen eftersom jag inte tror att det på något sätt, skulle göra dig till en lyckligare människa eller en mer kompetent socialkontorsmedarbetare!!
 
Om du bara kunde vara lite mer inkännande och lyhörd så kanske du hade kunnat förstå...
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där soc - tanten verkar komplett galen
Om du frågar mig !!!!
Vi hade inte samma men liknade när de gäller
Lova Lilltroll
Vi missade tider och hit och dit
Sen fick vi massa "hotbrev" från soc
Och plötsligt en dag blev hon vår dotter p riktigt
Typ
Och allt jäkla krångel för man inte är gift !!
Kram

Svar: Ja, hon har ett par skruvar lösa!!! Minst!!! Nu har hon övergått till att smsa mig istället. Hon har på något sätt hajjat att jag inte kommer svara någon mer gång när hon ringer... Snart när hon har sina papper hos sig så lägger hon väl ner.. hoppas jag!! Hon är ny på soc så hon vill väl visa de andra hur "fantastiskt bra" hon är.. eller nåt!? J-vla mupp!! Ja, sen är det ju bra iaf att alla gifta par är varandra evigt trogna och att vi ogifta ligger runt mest hela tiden.. Logiken är klockren!! Kra
5underbarabarn

2013-08-24 @ 21:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback